Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM080300
Első szerző:Babinszki Emese (pszichológus)
Cím:Aranyos és humoros reklámok hatásvizsgálata (Az érzelmek iránti igény függvényében) / Babinszki Emese, Balázs Katalin, Hidegkuti István
Dátum:2016
ISSN:1419-872X
Megjegyzések:Háttér és célkitűzések: A vizsgálat célja három reklámkategória: az aranyos, a humoros és a semleges (se nem humoros, se nem aranyos) reklámok hatásának vizsgálata a befogadók érzelmek iránti igényének függvényében. A humoros és aranyos reklámkategória a pozitív érzelmeket prezentáló reklámok közé tartozik, ami indokolja vizsgálatukat az érzelmek iránti igénnyel összefüggésben. A vizsgálat fő kérdése, hogy a magas és alacsony érzelmek iránti igénynyel rendelkező személyekre másként hatnak-e ezek a reklámok; illetve a különböző reklámkategóriák hatását tekintve vannak-e különbségek. Módszer: A humoros és az aranyos reklámok hatásossága egymással és az érzelmek szempontjából semleges reklámokkal is összevetésre került egy online kérdőíves vizsgálat adataira alapozva. A vizsgálatban a tetszés, figyelemfelkeltő erő és meggyőzőerő megítélésén túl a prezentált reklámok közül három felidézését kértük. Továbbá az érzelmek iránti igény is felmérésre került. Eredmények: Az empirikus vizsgálat alapján, az alacsonyabb és a magasabb érzelmek iránti igénnyel rendelkező személyek értékelései között nincs jelentős különbség a reklámkategóriák hatásosságában. Az összes vizsgálati személyt tekintve az aranyos reklámok megítélése jelentősen pozitívabb mind a humoros, mind a semleges reklámoknál. Ugyanakkor a vizsgálati személyek gyakrabban idéznek fel az aranyos reklámkategóriába eső reklámokat. Következtetések: Az eredmények az érzelmek iránti igénnyel kapcsolatban a tartalom alapú összeillést nem igazolták, viszont az aranyos reklámok dominanciájára felhívják a figyelmet.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
reklám
hatásvizsgálat
humoros reklám
aranyos reklám
érzelmek iránti igény
Megjelenés:Alkalmazott Pszichológia. - 16 : 1 (2016), p. 43-59. -
További szerzők:Balázs Katalin (1979-) (pszichológus, pszichológia tanár) Hidegkuti István (1974-) (pszichológus, pszichológia szakfordító)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1