Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM081543
Első szerző:Zoller Katalin (magyar nyelv és irodalom-pedagógia szakos bölcsész és tanár)
Cím:Pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése : Nemzetközi tendenciák, hazai vonatkozások / Zoller Katalin
Dátum:2013
Megjegyzések:A tanulmányban a tudás és tanulás fogalmakat a jelen kor kihívásai értelmében konceptualizáljuk és arra teszünk kísérletet, hogy ezen elvárásrendszereknek megfelelő újfajta pedagógusi professzionalizmust modellezzünk, megteremtsük azt a konceptuális keretet, mely elemeire egy adaptív szemléletmód és gyakorlat építhető a pedagógusok szakmai fejlődésének újragondolása során. A romániai továbbképzési struktúrák bemutatása képezi a további elemzések kiindulópontját. Vizsgálatunk során olyan nemzetközi szakmai fejlődéskoncepciókat mutatunk be, melyek precedens értékűek lehetnek az új alapokra helyezett hazai modellek kialakításában is. A tradicionális továbbképzési fórumok helyett megjelentek a szakmai fejlődés sokkal hatékonyabb formái, amelyek beágyazódnak a pedagógusok és tanulók mindennapi tevékenységeibe. A jelenlegi megközelítések alapján a pedagógusok szakmai fejlődése nem rövid, egy vagy néhány napos tréninget jelent, hanem egy folyamatos, aktív folyamatot, csoportmunkát, hálózatépítést. Végül bemutatunk olyan, a további tájékozódást, ismeretbővítést elősegítő konceptuális keretet, melynek az alapját a komplexitáselmélet képezi, és amely vonatkozásában a pedagógusok szakmai fejlődésének összetevői egy egészen új összefüggésrendszerben értelmezhetők.
ISBN:978-973-0-14736-0
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése
Megjelenés:Tudás és tanulás : Neveléstudományi Konferencia / szerk. Fóris-Ferenczi Rita, Ozsváth Judit, Marchis Iuliana. - p. 374-382. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1