Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM083448
035-os BibID:(WOS)000512337400003 (Scopus)85079875920
Első szerző:Guzsvinecz Tibor (mérnök)
Cím:Analyzing the Spatial Skills of University Students with a Virtual Reality Application using a Desktop Display and the Gear VR / Tibor Guzsvinecz, Éva Orbán-Mihálykó, Erika Perge, Cecilia Sik-Lányi
Dátum:2020
ISSN:1785-8860
Megjegyzések:This paper presents the analyzed results of a virtual reality application which allows measuring spatial skills of the users. The application contains mental rotation tests of three types and can be used on a computer with desktop displays and on Android with the Gear VR device. The authors measured the spatial ability of 61 students with the Gear VR and of 240 students with a desktop display. By investigating the correct answer ratios, comparisons were done between the age, the gender, the primary hand, what the students are majoring in, moreover the display devices. The use of the Gear VR significantly improved on the average performance of female students by 18.02%, on left-handed students by 18.66%, on older students by 7.29% and made the purdue spatial visualization test easier by 17.21% compared to the use of a desktop display. These results also strengthen the fact that education has a future in virtual reality.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
cognitive skills
Gear VR
mental rotation test
mental cutting test
purdue spatial visualization test
spatial ability
virtual environments
virtual reality
Megjelenés:Acta Polytechnica Hungarica. - 17 : 2 (2020), p. 35-56. -
További szerzők:Orbán-Mihalykó Éva (matematikus) Sik-Lányi Cecilia (mérnök) Perge Erika (1972-) (informatikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1