Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM084065
Első szerző:
Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:
Can Homepage Openness be a Signal of Institutional Quality in Higher Education? / Kiss Marietta, Kun András István
Dátum:
2019
ISSN:
2064-1176
Megjegyzések:
This exploratory study analyses a rarely investigated element of online marketing of higher education institutions (HEIs) using a sample of 150 doctoral/research universities (DRU) and 150 liberal arts colleges (LAC) from the USA. Using quantitative analysis, it primarily examines the homepage of the institutions' websites according to various aspects of openness (availability of the homepage in foreign languages and for visually impaired users, presence and type of search options and social media links on the homepage, and the number of news articles published on the website in a given week). Besides the analysis of the whole sample, the types of institutions (i.e., DRUs and LACs) as well as higher or lower ranked institutions according to an HEIs ranking list are also compared using these dimensions. The main findings are that DRU homepages provide more advanced search opportunities, present a higher number and different order of social media links, and publish a greater volume of news than LAC websites. The higher ranked DRUs present the most news, followed by lower ranked DRUs, and then higher ranked LACs; the lowest number of news items were provided by lower ranked LACs. Moreover, in the case of LAC institutions a significant negative correlation was also identified between their rank and the number of news items displayed, while no significant correlation was found in the case of DRUs.
Kiss Marietta (1981-) (közgazdász): Jelezheti-e a honlapok információs nyitottsága a felsőoktatási intézmények minőségét?
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
higher education marketing
online marketing
website openness
signalling
Megjelenés:
Tér, Gazdaság, Ember. - 7 : 4 (2019), p. 147-166. -
További szerzők:
Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Lásd még:
Egyéb kapcsolat
(1)
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.