Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM084417
Első szerző:
Fodor Szilvia (pszichológus)
Cím:
Az iskolai kreatív klíma kérdőív / Fodor Szilvia, Tímár Tünde, Balázs Katalin
Dátum:
2015
Megjegyzések:
Háttér és célkitűzések: A kreativitással foglalkozó kutatások többsége hagyományosan az egyénen belüli folyamatokat, jellemzőket vizsgálja: a kreatív gondolkodást, a személyiséget, az alkotás folyamatát. Az újabb kutatások azonban rámutatnak, hogy a kreativitást jelentősen meghatározzák az egyénen kívüli, az egyént körülvevő tényezők, azaz a kreativitás kibontakozásához a környezet facilitáló jellege is szükséges. Az ehhez szükséges iskolai környezeti feltételek egyike a tanulói kreativitást támogató tanulási klíma. Módszer: Az iskolai kreatív klíma mérése lehet a klímaalakító folyamat első lépése, ezt segítő eszköz az Iskolai Kreatív Klíma Kérdőív, melyet a középiskolás korosztály számára dolgoztunk ki. Tanulmányunk a kérdőív kidolgozásának kezdeti lépéseit mutatja be, az elméleti áttekintéstől a kérdőív jelenlegi verziójának kidolgozásáig, melynek alapját három empirikus kutatás képezi (egy 234, egy 160 és egy 174 fős középiskolás mintán). Eredmények: A kérdőív jelenlegi formájában 47 állítást tartalmaz, melyek öt dimenzióba tömörülnek: Csoportlégkör, Újra való nyitottság, Sokféleség, autonómia bátorítása, Kihívás, érdekesség és Korlátok, presszió (Cronbach alfa: 0,66?0,79). Következtetések: A kérdőív közeljövőben tervezett validálása és sztenderd értékeinek meghatározása után lehetővé válik, hogy olyan beavatkozási pontokat fogalmazzunk meg az iskolák számára, melyek segítik a kreativitást támogató légkör kialakítását.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
kreativitás
környezeti feltételek
kreatív klíma
mérés
Iskolai Kreatív Klíma Kérdőív
Megjelenés:
Alkalmazott pszichológia. - 15 : 2 (2015), p. 107-132. -
További szerzők:
Tímár Tünde
Balázs Katalin (1979-) (pszichológus, pszichológia tanár)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.