Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM084498
Első szerző:
Sipos Zsanett (gyógytornász, egészségfejlesztő)
Cím:
A Prospective, Randomized Trial to Evaluate the Efficacy of Virtual Reality Treatment Versus Traditional Balance Treatment in Patients with Stroke / Zsanett Sipos, Zsófia Hőgye, Zsuzsanna Vekerdy-Nagy
Dátum:
2016
ISSN:
2332-7839 2332-7839
Megjegyzések:
Recovery from stroke needs different time and speed in every case depending on the brain capacity of neural plasticity. Based on neurophysiological researches high repetition of practice is required to induce neuroplastic changes and functional recovery of motor deficits. However, data from earlier studies shows that stroke patients generally perform a very limited number of movement repetitions in traditional therapy sessions. Virtual Reality therapy was found to be beneficial in improving trunk, hand, upper and lower extremity functions. However, reviews found no definitive conclusions regarding balance. The present study focuses on evaluating the efficacy of Nintendo Wii? on balance and gait functions of stroke patients. Twenty one hemiparetic stroke patients were randomly assigned to either control or therapy groups. Effectiveness was evaluated by Fugl-Meyer balance subtest, Functional Ambulation Categories (FAC), Romberg (R), sharpened Romberg (SR), one-legged stance (OLS), six-meter walking test (6MWT) and timed up and go test (TUG). The analysis revealed a significant effect of training with Nintendo Wii? for FAC z = 0.0267, FMBS z = 0.0046, OLST2 z = 0.0068 and OLS1 z = 0.0067 (affected side). The control group demonstrated improvement in R (z = 0.0474) and SR (z = 0.0411). In both groups improvement was detected in functional mobility and 6MWT (control group z = 0.0069, Wii groupz = 0.0123). No significant differences were found between groups. Findings of the current study support that balance treatment with Nintendo Wii? is similarly effective method to improve static balance and functional mobility when compared with conventional therapy.
Tárgyszavak:
Orvostudományok
Klinikai orvostudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Journal of Sports Science. - 4 : 3 (2016), p. 150-155. -
További szerzők:
Hőgye Zsófia
Vekerdy-Nagy Zsuzsanna (1949-) (mozgásszervi rehabilitációs szakorvos)
Internet cím:
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.