Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM086041
Első szerző:
Balázs Katalin (pszichológus, pszichológia tanár)
Cím:
A művészet iránti nyitottság és művészi reklámtípusok hatásossága / Balázs Katalin, Barkó Mária
Dátum:
2017
ISSN:
1419-872X
Megjegyzések:
Háttér és célkitűzések:A tanulmány célja annak vizsgálata, hogy a művészetek iránti nyitott-ság hogyan befolyásolja a művészi reklámok hatásosságát (tekintve a tetszést, a becsült hatá-sosságot és a reklámok emlékezetességét). A művészi reklámok eltérő típusai különböztethe-tők meg: reklámok, melyekben ismert műalkotások szerepelnek; művészi kifejezésmódotalkalmazó reklámok; és kreatív reklámok. A művészet iránti nyitottság művészi reklámkate-gória specifikus hatását is vizsgáltuk. Jelen vizsgálatban a művészet iránti nyitottságot elő-hangolással, kísérletesen váltottuk ki. Minta:Az adatelemzésben felhasznált 162 fős mintaérettségivel rendelkező fiatal felnőttekből áll, akik a kérdőívet online módon töltötték ki. Mód-szer:A kérdőíves vizsgálatban a művészi vagy kontroll-előhangolást követően a vizsgálatiszemélyek 24 nyomtatott reklámot értékeltek (6 semleges, 6 művészeti alkotást szerepeltető,6 művészi kifejezésmódot alkalmazó, illetve 6 kreatív reklámot). Ezután a reklámokkal szem-beni általános attitűdjüket mértük fel, majd felidéztek hármat a bemutatott reklámok közül.Eredmények:Az empirikus adatok alapján a művészi kifejezésmódot alkalmazó alkotás jel-leggel bíró reklámok voltak a leginkább hatásosak a minta egészét tekintve. A kontrollhely-zetben a művészi kifejezésmódot alkalmazó és a kreatív reklámok tetszettek jobban és tűntekhatásosabbnak a vizsgálati személyeknek. A kísérleti csoportban az összes művészi reklám ha-sonlóan tetszett és hatásosnak tűnt (a semlegesnél hatásosabbnak), de a művészi alkotást tar-talmazó reklámokból idéztek fel a legtöbbet. A művészi előhangolás hatása leginkább a mű-vészi alkotást megjelenítő reklámok esetében érvényesült: megítélésük is pozitívabb volt, éspontosabb reklámleírásokat is adtak a kísérleti helyzetben, mint a kontrollhelyzetben.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
művészi reklám
művészet iránti nyitottság
előhangolás
hatásosság
Megjelenés:
Alkalmazott Pszichológia. - 17 : 1 (2017), p. 7-27. -
További szerzők:
Barkó Mária (1988-) (pszichológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.