Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM086092
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:Corporate Social Responsibility through the eyes of consumers / Csapóné Riskó Tünde, Péntek Ádám, Troy Wiwczaroski
Dátum:2015
Megjegyzések:Corporate Social Responsibility (CSR) is relevant to mainstream thought on economic organisations and their places in society. The aim of this paper is to collect some of the most relevant research findings on CSR, introduce the informedness of Hungarian respondents on CSR in general, the main influencing factors of their purchasing decisions, and to find correlations between the received results and the demographic variables based on our primary research. Our results support the present practice in terms of the definition of CSR. Almost all the listed alternatives are strongly associated with CSR by the respondents. The highest average received for the "creating work places, employment" alternative indicates the importance of this activity. Regarding the different factors influencing purchasing decision, our results underline the importance of price and price value ratio.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
CSR
conscious consumerism
CSR actions
consumer actions
Megjelenés:Agroeconomia Croatica. - 5 : 1 (2015), p. 21-31. -
További szerzők:Péntek Ádám (1976-) (agrárinformatikus) Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1