Bejelentkezés
Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Bejelentkezés
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM086996
Első szerző:
Márkus Zsuzsanna (szociológus)
Cím:
Pedagógusképzési hallgatók jövőtervei a partiumba / Márkus Zsuzsanna
Dátum:
2014
ISSN:
2248-3527
Megjegyzések:
A number of educational and sociological works has been already written about the learning environment of minorities. In this study we examined minority teacher education and minority teacher education students by multifactory analysis. Our focus was who chooses the minoriy teacher education, what motivations do they have and what pedagogycal values do they want to transmit. On the bases of empirical analysis was the SZAKTÁRNET projekt questioner based data, held on 2014. On the bases of these data we could compare the minority and majority hungarian students' results. Results shown, that student groups make their future pedagogycal plan in dependence on the external inviroment, on the contextual level of factors. On our analysis shown that crossborder hungarian groups can't be examined as homogenious.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
minority teacher education
pedagogycal values
pedagogycal aims
Partium region
plan
crossborder hungarian
Megjelenés:
PedActa. - 4 : 2 (2014), p. 41-51. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v10.1.21-SNAPSHOT
© 2024
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.