Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM087041
Első szerző:Kontor Enikő (közgazdász)
Cím:Az in-store marketing innovációinak szerepe a vásárlói élmény megteremtésében és kapcsolódása a digitális térhez / Kontor Enikő, Kiss Marietta, Fehér András
Dátum:2020
ISSN:1219-0349
Megjegyzések:A tanulmány azokat az innovációkat, tendenciákat tekinti át, melyek meghatározzák napjaink és a közeljövő in-store marketingjének lehetőségeit, kihívásait és egyidejűleg a vásárlói élmény megteremtésében is fontos szerepet játszanak. Kiemelten foglalkozunk azzal a kérdéssel is, hogy a kereskedelem digitalizációja által teremtett lehetőségek hogyan illeszthetők az in-store eszközökhöz. ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN Tanulmányunk a témához kapcsolódó szakirodalmi források feldolgozásával, valamint kutatóintézetek jelentéseinek felhasználásával négy tényezőcsoportot vizsgál meg az in-store marketing eszközrendszeréből. Ezek a következők: a bolti atmoszféra, ezen belül is kiemelten a fizikai környezet, termék- és márkakínálat, promóciós ajánlatok és a digitális térhez való kapcsolódás innovatív megoldásai. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK Napjaink kereskedelmében a komplex vásárlói élmény az, amelyen keresztül egy vásárló lojalitása megszerezhető és hosszútávon megtartható. A fogyasztók magatartása megváltozott, az új fogyasztó új élményeket vár el, melyre az in-store marketing területén végbement innovációk is reflektálnak. A fizikai környezet, a boltok tereinek optimalizálása a vásárlások gyors és hatékony lebonyolítását teszi lehetővé, amely alapvető elvárássá vált. Stratégiai szerepet kapott az új trendekhez igazodó termék-, illetve kibővült kereskedelmi márkaválaszték, a jól kialakított in-store promóció, illetve a lojalitásprogramok eddiginél hatékonyabb működtetése. Új kihívást jelent a fogyasztók hibrid vásárlási magatartása (online és offline), melyhez a kereskedőknek is igazodniuk kell. Korunk digitális vívmányainak használata az áruk prezentálása, a kommunikáció vagy a fizetés terén alapvető versenytényezőnek fog számítani a kereskedelmi ágazatban is. GYAKORLATI JAVASLATOK Gyakorlati szempontból két területet érdemes kiemelni: az omnichannel használói magatartás, azaz az online és offline környezet egyidejű és ötvözött használata egyre elterjedtebb, így a lehetséges veszélyek ellenére ma már nem alternatíva, hogy a kereskedők ne fektessenek be az online értékesítésbe. Emellett másik kiemelhető terület a személyre szabottság, melynek kialakításához az in-store marketing számos eszközével hozzájárulhat, a személyre szóló szolgáltatásoktól kezdve a lojalitásprogramokig, vagy a digitalizáció adta szinte korlátlan lehetőségek kihasználásáig.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
kiskereskedelem
in-store marketing
vásárlói élmény
digitalizáció
Megjelenés:Marketing & Menedzsment. - 54 : Klsz.2 (2020), p. 29-37. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1