Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM090029
Első szerző:
Molnár Regina
Cím:
Az orvosszerepről - a pályaszocializáció tükrében / Molnár Regina, Molnár Péter
Dátum:
2005
ISSN:
1419-8126 1786-3759
Megjegyzések:
Az orvosi foglalkozási szocializációnak a hivatásszemélyiség alakításának els♯odleges célja képessé tenni a hallgatókat az orvosszerep kés♯obbi eredményes gyakorlására. Vizsgálatunk célja az orvosi pályaszocializáció komplex feltárása volt: megismerni a hallgatók származási, családi hátterét, pályaválasztási körülményeit, motivációit, képzéssel való elégedettségét (a képzés egésze, az elméleti tárgyak, a gyakorlat, a magatartástudományi tantárgyak vonatkozásában), az orvosi identitás alakulását, az orvosi szereppel kapcsolatos véleményeket, felkészültséget, valamint a jöv♯obeni szakmai terveket, elképzeléseket. Ehhez kapcsolódóan alapvet♯o fontosságú a hallgatók véleménye arról, hogy a kés♯obbi, sikeres orvosi szerep megvalósításához mely ismereteket, készségeket tartanak fontosnak, illetve az orvosi szerepkör betöltéséhez mennyire érzik felkészültnek magukat, mennyire tartják megfelel♯onek tudásukat, s magabiztosnak önmagukat. A felmérés önkitölt♯os kérd♯oívvel történt, 503 orvostanhallgató részvételével. Az orvostanhallgatók között jelent♯os a pályával gyermekkorban azonosulók száma, akiknek pályaszocializációs útja is más, mint a hivatást kés♯obb választóké. A pályaszocializáció során gyermekként azonosuló és a pályára csak későbbi életkorban fogékony hallgatók között szignifikáns különbségek mutathatóak ki. A pályaválasztási motivációk közül legjelent♯osebbek az altruisztikus motivációk. A hallgatók orvosszerepr♯ol való elképzeléseinek legfontosabb jellemz♯oje, hogy a kés♯obbi eredményes gyógyító tevékenységükhöz a gyakorlati tapasztalatot, a betegekkel való megfelel♯o kommunikáció készségét, valamint az elméleti felkészültséget tartják jelent♯osnek. Felkészültnek leginkább a betegekkel folytatott megfelelő kommunikáció, a beteg pszichés magatartásának és szociális helyzetének megismerése, illetve az általános elméleti tudás terén érzik magukat. Eredményeink jelent♯os eltérést tártak fel a hallgatók által fontosnak tartott, valamint a megfelelően elsajátított készségek, képességek, tudás terén. Ez a felismerés az orvosi curriculum újabb átgondolásának szükségességére, azon belül a magatartástudományi tantárgyak fejlesztésének igényére hívja fel a figyelmet.
Tárgyszavak:
Orvostudományok
Elméleti orvostudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
orvosszerep
pályaszocializáció
Megjelenés:
Mentálhigiéné és Pszichoszomatika. - 6 : 2 (2005), p. 123-140. -
További szerzők:
Molnár Péter (1942-2022) (orvos, klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta)
Pályázati támogatás:
5K432 OKTK B.2078/ IV/02
Egyéb
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.