Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM090543
Első szerző:Molnár Edina (pszichológus)
Cím:Az empátia, a szorongás és a személyiség szerepe a reklámok által kiváltott vásárlási döntésekben / Molnár, Edina
Dátum:2020
ISSN:2062-8269 2498-9312
Megjegyzések:A marketingkutatás mai tendenciája kevéssé veszi figyelembe a vásárlói döntésben a tartós személyiségvonások, illetve a pillanatnyi érzelmi befolyás szerepét. Jelen kutatásban arra keresem a választ, hogy azon fogyasztók, akik saját bevallásuk szerint a reklámot fontos tényezőként tartják számon a vásárlási döntéseik során, milyen személyiséggel, illetve az érzelmi hozzáállásuk területén milyen beleérző képességgel rendelkeznek. A kutatásban 965 fő bevonásával, validált személyiség- és empátiateszt kitöltetésével a következő eredményeket kaptam. A reklámot fontos tényezőként ítélők esetében a bizonytalanság, a félénkség és a sérülékenység mellett az érzelmi instabilitás jellemzi azokat az egyéneket, akik mások szenvedéseit látva kellemetlenül érzik magukat, szoronganak, vagy magukat esetleg veszélyeztetve is a segíteni akarás vágyát élik meg. Empátiás helyzetben a megemelkedett arousal nagymértékű ? esetenként túlságosan nagy ? szorongást eredményez, ez azonban nem csak egy pillanatnyi állapot, hanem ezeket az egyéneket általánosan jellemzik a szélsőséges érzelmi reagálások.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
empátia
szorongás
személyiség
vásárlási döntés
reklám
Megjelenés:Acta Carolus Robertus. - 10 : 1 (2020), p. 95-109. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1