Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM094004
Első szerző:
Bihari Ildikó (szociálpolitikus)
Cím:
Hátrányos helyzetű fiatalok az oktatásban = Youth with diasadvantaged situation in education / Bihari Ildikó
Dátum:
2009
Megjegyzések:
Youth leaving school or dropped out from school before time, especially youth with multiply disadvantaged situation can easily find themselves on the periphery of society. In recent years, numerous solution proposals were born, however, based on the examination of the advantages and disadvantages, experts concluded that none of them had proved effective. It is debated where the catching-up work and the vocational training of the dropped out youth should take place. According to the followers of the traditional school, the solution lies in the enlargement of the present school system, while the opponents of it, in the schools offering the ?second chance" schools. The lists of pros and contras are based on different approaches and different environmental conditions. The topic is not new, but it is actual and deserves studying even nowadays, because low education and dropping out of school is a problem not only in Hungary but also in all European countries, and it is not only an individual (micro-level) problem but also a social (macro-level) problem. The school reintegration of the youth and providing them with a qualification are a composition of such multi-actor and combined tasks and measures which we cannot be explored without investigating the reasons for the lack of opportunities of the youth dropped out from school and the institute system for the creation of opportunities. The "second chance" school is such an institute for creating opportunities which, besides the school reintegration, promotes the decrease of the disadvantageous situation of the associated persons, the increase in self-evaluation and the widening of labour market opportunities, which is the inevitable basis for active citizenship. For demonstrating and corroborating my topic, I endeavor to use the most possible secondary literature, sources, methodological descriptions and statistical data and to apply them comprehensively.
ISBN:
978-963-886333-0-0
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:
Változás. Válság. Váltás. Hu. : Absztraktok / szerk. Paksi Veronika, Tibori Tímea. - p. 21. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.