Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM094714
035-os BibID:
(cikkazonosító)3179 (WoS)000659806800001 (Scopus)85107876991
Első szerző:
Gazdecki, Michał
Cím:
Segmentation of Food Consumers Based on Their Sustainable Attitude / Michał Gazdecki, Elżbieta Goryńska-Goldmann, Marietta Kiss, Zoltán Szakály
Dátum:
2021
ISSN:
1996-1073
Megjegyzések:
The proposed study aims to segment consumers based on a sustainable approach to the consumption of food. The shift in consumers' attitudes towards more balanced food consumption can be one of the sustainability drivers for entire food chains and may result in more sustained energy usage in the whole food chain and implementation of farm to fork strategy to the practice. We considered consumers' attitudes as a multidimensional construct. Under this assumption, we asked respondents a series of questions related to the cognitive, behavioral, and affective components of an attitude. Data were collected from a market survey run among 433 consumers. We identified three consumer segments. The "Doers" segment exhibits sustainable behavior to a greater extent than the others. At the same time, they have less knowledge about the concept of food sustainability while the affective dimension was developed on an average level. The "Conscious" segment had well-developed cognitive and affective dimensions (which might indicate their openness to the information about sustainability positive feelings), however, it was not reflected in their behavior. Finally, the "Reluctant" segment, did not show a sustainable attitude towards food consumption in any of the analyzed dimensions. Answering the question of how common sustainable attitudes are may help in determining the market potential and in developing product and promotion strategies.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
sustainable consumption
responsible consumption
consumer segmentation
sustainable attitude
food products
consumers behavior
Megjelenés:
Energies. - 14 : 11 (2021), p. 1-31. -
További szerzők:
Goryńska-Goldmann, Elżbieta
Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.