Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM095826
Első szerző:Schneider Ilona K.
Cím:Natural scientific learning in primary schools : The Rostock Model / Ilona K. Schneider, Franz Oberländer, Zoltán Tóth, Éva Dobó-Tarai, Ibolya Revákné Markóczi
Dátum:2006
ISSN:1788-2583
Megjegyzések:In the framework of an investigation of the scientific learning processes of primary school children, we have developed a didactic concept ("Rostock Model") that takes into consideration not only the psychology of learning and neurobiology but also research on cognition and brain function. The concept is based on the preposition that learning is a long-term process, based on instruction, independent activity, and cooperation, that considers the pupil as a learning subject and that, above all, prioritises the acquisition of interrelated and generative conceptual knowledge. The model is organized not on the basis of individual lessons but rather on the basis of more comprehensive and complex (thus interdisciplinary) teaching units. The practical organization of the lessons is characterized by ten features. The model is presently being tested and qualified in a long term international research study ("Scientific Learning in Primary Schools".
Tárgyszavak:Természettudományok Kémiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Practice and Theory in Systems of Education. - 1 : 2 (2006), p. 1-23. -
További szerzők:Oberländer, Franz Tóth Zoltán (1952-) (vegyész, kémikus) Dobó-Tarai Éva Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1