Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM096183
Első szerző:
Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:
Miért esszük azt, amit eszünk? A magyar fogyasztók étkezési motivációi / Kiss Marietta, Szakály Zoltán
Dátum:
2021
Megjegyzések:
Az elmúlt évtizedek táplálkozási szokások javítására tett erőfeszítései nem voltak túl hatásosak. Ezért első lépésként érdemes megvizsgálni, mi motiválja az egyént az ételválasztásban; ezt ismerve van esély ugyanis az étkezési szokások javítását célzó, sikeres programokat kidolgozni. A magyar fogyasztók ételválasztási motivációinak feltárása érdekében egy országos reprezentatív kérdőíves felmérést végeztünk, melynek során az egészséges táplálkozásra való áttérést a változás transzteoretikus modellje (TTM) segítségével, az étkezési motivációkat pedig az étkezési motiváció kérdőívvel (TEMS) mértük. Eredményeink szerint a magyar fogyasztók számára kiemelten fontos motivációt jelent az ételválasztásban az étel kedvelése, a fogyasztásából származó élvezet, az éhség, valamint a megszokás, a tradíció és a kényelem, ezzel szemben az étel egészségessége, természetessége és a testsúlykontrollban játszott szerepe sokkal ritkábban motivál. A klaszterelemzés négy klasztert eredményezett, melyek közül a ?tudatos evők" szegmensének azon része képezheti egy viselkedésváltozást célzó program célcsoportját, mely az egészséges táplálkozásra való áttérés TTM szerinti szakaszai közül a szemlélődés, a felkészülés vagy a cselekvés szakaszában van. [ENG] Efforts to improve eating habits in recent decades have not been very effective. Therefore, as a first step, it is worth examining what motivates the individual in choosing food; knowing this, there is a chance to develop successful programs to improve eating habits. In order to explore the motivations of Hungarian consumers to choose food, we conducted a nationally representative questionnaire survey, during which the transition to healthy eating was measured using the Transtheoretical Model of Change (TTM) and eating motivation with The Eating Motivation Survey (TEMS). According to our results, the liking and enjoyment of food, hunger, as well as habit, tradition and comfort are extremely important motivations for Hungarian consumers, while the healthiness, naturalness and role of food in weight control are much less motivating. The cluster analysis resulted in four clusters, of which that part of the "conscious eaters" segment may be the target group of a behavior change program that is in the contemplation, preparation, or action stages of the transition to healthy eating according to the TTM.
ISBN:
978-963-503-871-8
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
étkezési motiváció
TEMS
változás transzteoretikus modellje
szegmentáció
eating motivation
Transtheoretical Model of Change
segmentation
Megjelenés:
"Post-traumatic marketing: virtuality and reality" : Proceedings of the EMOK 2021 International Conference / szerk. Mitev Ariel, Csordás Tamás, Horváth Dóra, Boros Kitti. - p. 388-398. -
További szerzők:
Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:
EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.