Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM096981
Első szerző:
Hajdu Zita (történelem-angol szakos tanár)
Cím:
Teaching English for Marketing in a CLIL Framework / Hajdu Zita, Domonyi Renáta
Dátum:
2018
Megjegyzések:
Due to the present employee surplus in the labour market, competencies supplementing the required qualifications and providing competitive advantages for job seekers have gained major importance in the selection process. In order to help the employability and adaptability of the students, universities need to detect, anticipate and monitor the labour market, its changes and trends in the future. Foreign language departments also have the task of preparing students for the specific language exam prescribed for their degree. In Hungary, in the case of marketing students it is a B2 technical language exam in General Business or Trade and Marketing. As students study English for Marketing parallel to their business studies in Hungarian language, teachers of English need to be aware of students' initial familiarity with the basic marketing and sales concepts. This is why teachers carry out an investigation on students marketing knowledge before the beginning of the language teaching program. On the basis of the results we might consider reshaping or reforming the curriculum to make sure it reflects international best practices and prepares students for a rapidly growing and evolving sector which needs professionals who possess the latest skills in areas like digital communication, search engine marketing, acquisition and retention planning, international brand strategy and creative advertising. The paper presents the results of the above mentioned survey and shows how the outcome has influenced the content of the teaching program.
ISBN:
978-80-214-5741-6
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:
Teaching English for Specific Purposes at Universities / ed. Jana Jašková, Milan Smutný, Dagmar Šťastná. - p. 1-13. -
További szerzők:
Domonyi Renáta (1970-) (nyelvtanár)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.