Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM099430
035-os BibID:
(Scopus)85108947229
Első szerző:
Kitukutha, Nicodemus Mutinda (közgazdász)
Cím:
The impact of COVID-19 on the economy and sustainable e-commerce / Nicodemus Kitukutha Mutinda, László Vasa, Judit Oláh
Dátum:
2021
ISSN:
2300-5947 2353-4435
Megjegyzések:
This study aims to examine the impact of COVID-19 and sustainable e-commerce in Hungary and Kenya. COVID-19 has devastated the glob-al economy, resulting in financial and job losses. Routine changes in spending have moved the focus from non-essential to essential items, due to the impact of COVID-19, the associated economic meltdown, and the deterioration of people`s physical and mental health. However, e-commerce can be a better option to stop the spread of COVID-19 due to its real benefits and usefulness in solving the challenges faced. The methodology used in this paper is the collection of primary data from an online survey questionnaire, and secondary data from several databases,e.g.,the World Health Organisation (WHO) and Johns Hop-kins Centre websites. The results show the negative impact of COVID-19 on society and the economy, as well as the positive and significant effects ofthe growth of e-commerce during COVID-19, where most of the goods being purchased are medical supplies: masks, medicines, and food. This has been made possibleby the rise of e-commerce platforms as a link in sustainable e-commerce after the signifi-cant disruption to the worldwide supply chain due to total lockdown. E-commerce has shown growth during the COVID-19 pandemic period as a sustainable platform. In conclusion, this study proposes policies that support e-commerce in developing countries during and after COVID-19. Furthermore, theoretical, and managerial implications are proposed in the study. It is high time to warn businesses to adopt information and communications technology (ICT) to flourish and thrive during times of financial and economic hardship, such as the use of e-commerce with the right policies enacted to support sustain-able e-commerce
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
COVID-19
impact
economy
society
sustainability
e-commerce
business
Megjelenés:
Forum Scientiae Oeconomia. - 9 : 2 (2021), p. 47-72. -
További szerzők:
Vasa László (közgazdász)
Oláh Judit (1973-) (agrárközgazdász, logisztika)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.