Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM100417
035-os BibID:(cikkazonosító)1539 (WoS)000824087900001 (Scopus)85127387165
Első szerző:Novotny Ádám (közgazdász)
Cím:National Culture and the Market Development of Battery Electric Vehicles in 21 Countries / Adam Novotny, Inez Szeberin, Sándor Kovács, Domicián Máté
Dátum:2022
ISSN:1996-1073
Megjegyzések:Electric vehicles (EVs) have become a symbol of the fight against climate change. However, in many countries, the market development of EVs is sluggish, and adoption rates greatly vary worldwide. This study examines the impact of Hofstede's six dimensions of national culture on the development of the electric car market using sales data from 2019 and 2020 in 21 OECD countries. Results of (OLS) linear regression analyses show that uncertainty avoidance, individualism, masculinity, and indulgence have a significantly negative impact on the sales of battery electric cars, while long-term orientation positively influences their market share. The results indicate that national culture is an important cross-country factor that influences the rate and direction of the adoption electric cars. The research also explains how cultural values are translated into the purchase of EVs and provides marketers and policymakers with an insight into how they can increase the spread of alternative-fuel vehicles.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Közlekedéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
battery electric vehicles (BEVs)
national culture
Hofstede
OLS linear regression
Megjelenés:Energies. - 15 : 4 (2022), p. 1-16. -
További szerzők:Szeberin Inez Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár) Máté Domicián (1976-) (közgazdász, informatika tanár)
Pályázati támogatás:ÚNKP-21-5-DE-78
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1