Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM101598
Első szerző:Földi Kata (közgazdász)
Cím:Magyar származás hatásának kvalitatív kutatása a kereskedelmi márkás élelmiszerek márkaválasztására Kelet-Magyarországon 2020-ban / Földi Kata
Dátum:2021
Megjegyzések:Napjainkban egyre inkább aktuálissá válik az FMCG piac konkrét árucsoport vásárlási szokás kutatások középpontba állítása, mivel a napi társadalmi gyakorlatokban - végső soron az életminőség alakításában - betöltött kulcsszerepe vitathatatlan, valamint a pandémiás időszak magyar származású kereskedelmi márkás élelmiszerek vásárlási szokásaira gyakorolt hatásának feltáratlansága okán. A korábbi vizsgálatok többnyire absztrakt terekre fókuszáltak, elválasztva a napi társadalmi gyakorlatokat a térbeli kontextusoktól, amelyekben zajlanak. Ezért választottam kutatásom térbeli fókuszának az alacsonyabb diszkrecionális jövedelmű és vásárlóerejű Kelet-Magyarországot. A témaválasztás aktualitását másrészt az indokolja, hogy számos kutató és piackutató intézet kutatási eredménye bizonyította, hogy a magyar vásárlók preferálják a magyar származású termékeket, ha azok ára nem haladja meg a külföldi termékekét. Ezért a termelői márkás termékeknél alacsonyabb árszínvonalú kereskedelmi márkás termékeket a vásárlók márkaválasztása során ár szempontjából előnyben részesíthetik az alacsonyabb árú import termékekkel szemben. Korábbi kutatások etnocentrizmust befolyásoló tényezők közül vizsgálták az egyén demográfiai jellemzőit, szocio-pszichológiai tényezőket és gazdasági környezet elemeit. Viszont nem vizsgálták a termék jellemzők közül márka típusát, azaz a kereskedelmi márkás termékek befolyásoló szerepét az etnocentrizmusra 2014-ig (Földi), és ugyanez igaz a kereskedelmi márkás élelmiszerek márkaválasztást befolyásoló etnocentrizmust. Magyar és multinacionális FMCG piaci üzletláncok üzleteiben végzett leíró kutatási módszerek közül kiválasztott árucsoportokra kereskedelmi márkás élelmiszerek magyar származásának megfigyelését végeztem, és a feltáró kutatási módszerek közül kvalitatív kutatásként mélyinterjúkat készítettem. Ezek a kutatási eredmények lehetővé tették az időbeli összehasonlítást a 2014-ben folytatott kutatások eredményeivel.
ISBN:978 963 503 8
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
magyar származás
kereskedelmi márka
élelmiszer
Kelet-Magyarország
Megjelenés:"Post-traumatic marketing: virtuality and reality" : Proceedings of the EMOK 2021 International Conference / ed. Ariel Mitev, Tamás Csordás, Dóra Horváth, Kitti Boros. - p. 376-385. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1