Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM102361
Első szerző:
Szeibert Janka
Cím:
A Case Study of Using Test-Enhanced Learning as a Formative Assessment in High School Mathematics / Janka Szeibert, Anna Muzsnay, Csaba Szabó, Csilla Gyöngyvér Bereczky-Zámbó
Dátum:
2023
Megjegyzések:
Retrieving information from memory can-under many circumstances-strengthen one`s memory of the retrieved information itself. The strategic use of retrieval to enhance memory and help long-term retention is known as retrieval practice. However, it is unclear whether its effect also holds true in the case of learning mathematics. This research is an exploratory case study, where we test a method- using test-enhanced learning as formative assessment-in a high-needs vocational school. Since the literature on how this method works in classroom settings in mathematics is limited, the purpose of our case study was to get a better view and to lay the groundwork for further experiments. The experimental group and one of the control groups were from the vocational school, while the other control group was from an elite grammar school. On the final test members of the experimental group outscored their schoolmates and reached statistically the same scores as the control group from the elite grammar school. By means of the method, we were able to reduce the performance gap in long-term retention between students from the elite grammar school and students from the urban high-needs school.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
testing effect in mathematics
retrieval practice
mathematics achievement gap
formative assassment
vocational school
Megjelenés:
International Journal of Science and Mathematics Education. - 21 (2023), p. 623-643. -
További szerzők:
Muzsnay Anna (1995-) (matematika-kémia tanár)
Szabó Csaba (matematikus)
Bereczky-Zámbó Csilla
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.