Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM103309
Első szerző:
Herendiné Kónya Eszter (matematikus)
Cím:
Do the calculators support inductive reasoning? / Eszter Kónya, Zoltán Kovács
Dátum:
2019
ISSN:
1933-2823
Megjegyzések:
In many countries, calculators that are considered traditional technological devices are widely used in compulsory mathematics education, but the creative application is almost missing from everyday Hungarian school practice. In this paper we focus on the inductive observation process supported by calculator and investigate whether the way of observation have an influence on the way of reasoning. We designed a problem appropriate for the ?looking for pattern" strategy and constructed a lesson plan for five experimental groups: four of prospective mathematics teachers and one of 6th Grader students. We summarise our findings on pros and cons of using calculator in the inductive thinking process.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
The Electronic Journal of Mathematics and Technology. - 13 : 2 (2019), p. 181-189. -
További szerzők:
Kovács Zoltán (1961-) (matematikus)
Pályázati támogatás:
Content Pedagogy Research
MTA
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban(DEA)tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.