Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM103606
Első szerző:Józsa Krisztián
Cím:FOCUS teszt: új, számítógép-alapú vizsgálati eszköz 3-8 éves gyermekek számára / Józsa Krisztián, Barrett Karen C., Józsa Gabriella, Morgan Georg A.
Dátum:2019
ISSN:2063-9945
Megjegyzések:A tanulmány a FOCUS (Finding Out Children's Unique Strengths) tesztet ismerteti. A számítógép-alapú új mérőeszköz 3?8 éves kor között vizsgálja az elsajátítási motivációt, a végrehajtó funkciót, valamint a betű- és számismeretet. Ezek fontos komponensei az alapvető tanulási lépcsőknek (ATL). E tényezőknek jelentős szerepe van az iskolai tanulás sikerességében. A tanulmány bemutatja a FOCUS teszt kidolgozásának az elméleti hátterét, a mérőeszköz felépítését, szubtesztjeit. Beszámol az első próbamérés tapasztalatairól. Ennek során 12 óvodás gyermek egyéni verbális vizsgálatával került sor a feladatok kipróbálására. A második próbamérésben már a számítógép-alapú változatot alkalmaztuk, a mintát 3?8 éves gyermekek alkották, összesen 247 fő. Az új mérőeszköz megfelelő reliabilitásúnak és validitásúnak bizonyult. Az online változatot követően elkészült az offline mobil applikáció is. A webalapú mérőeszköz és az applikáció angol és magyar nyelven érhető el. A tanulmány zárása röviden kitér a teszt további fejlesztésére, a tervezett kutatási felhasználásra
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
FOCUS
alapvető tanulási lépcsők
elsajátítási motiváció
végrehajtó funkció,
számítógép-alapú értékelés
Megjelenés:Gyermeknevelés. - 7 : 2-3 (2019), p. 111-124. -
További szerzők:Barrett, Karen Caplovitz Józsa Gabriella (1976-) Morgan, George A.
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1