Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM103615
Első szerző:
Józsa Gabriella
Cím:
A felsőoktatási továbbtanulást befolyásoló tényezők / Józsa Gabriella
Dátum:
2021
Megjegyzések:
Köztudott tény hazánkban, hogy a közoktatás szelektivitása miatt a felsőfokú továbbtanulás útja az érettségit adó szakközépiskolát végzettek számára nehezebb, korlátozottabb, ami mind a jelentkezésben, mind a felvettek arányában megmutatkozik (Fehérvári, 2008; Józsa, 2020; Szemerszki, 2012; Veroszta, 2012). Nagymintás (n=1998) vizsgálatunk célja, hogy feltárjuk a szakképzésben érettségiző tanulók affektív, kognitív tényezőinek és családi hátterének, kapcsolathálóinak jellemzőit a gimnáziumban érettségizőkkel és az érettségi utáni technikumban tanuló diákokkal összehasonlítva. Az affektív tényező feltárására saját fejlesztésű skálát készítettünk, mely az intrinzik és extrinzik továbbtanulás motívumaira (Deci és Ryan, 2020), valamit az önhátráltatásra (Nagy, 2004; Nagy és D. Molnár, 2017) vonatkozik. A mérőeszköz megbízhatósága jó, almintánként és alskálánként 0,77?0,93 közötti reliabilitással rendelkezik. A kognitív tényező vizsgálatára a jegyeket, az évismétlést és a végrehajtó funkciót használtuk, míg a családi háttér jellemzésére a szülők iskolai végzettségét, az állandó lakhely településtípusát és anyagi-indexet alkalmaztunk. A kapcsolatháló feltárásához a szülőkhöz, tanárokhoz és barátokhoz fűződő viszonyt néztük. Eredményeink azt mutatják, hogy bár számos változóban nem mutatkozik különbség a részminták között, azonban a továbbtanulási motiváció a gimnazistáknál, a tanulmányokhoz kötődő önhátráltatás a 12.-es szakképzésben tanulóknál meghatározóbb a továbbtanulási döntésben.
ISBN:
978-615-5657-09-2
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
továbbtanulás
szakképzés
motiváció
önhátráltatás
Megjelenés:
HuCER 2021 : Tanuló társadalom. Oktatáskutatás járvány idején = Learning society. Educational research during an epidemic / szerk. Juhász, Erika, Kattein-Pornói Rita. - p. 173. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.