Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM103820
Első szerző:
Godó Zoltán (biológus, informatikus)
Cím:
Need for motivating educational technologies at teaching Computer Science / Zoltan Attila Godó, Zsuzsa Hódi, Balázs Borsos, György Stóka, Gábor Kiss
Dátum:
2020
ISSN:
2357-1330
Megjegyzések:
On a global level, there is an intensely growing interest for Computer Science graduates on the job market. Apparently, the EU expectation of a high ratio of degree-holders among residents attempts to provide solution to this problem as well. Capitation schemes make financing of schools dependent upon the number of students. So codependency emerges between the students and the school. Students with below-average abilities massively appear on higher and higher levels of education. Expectations are unrealistically high in vocational schools, for instance, while the students artificially kept at school pull down the education standards. The result is an unmanageably high number of students, the crisis of the efficacy of education, catastrophic dropout and failure rates. Computer science education is in an especially hard situation, since the labor shortage is the highest in this field, but the profession needs specific skills and high level of knowledge. The consequences of erroneous education politics can be softened by innovative educational technologies. As an example, we will show two effective experience-based methods that motivated students on an adequate level, and that greatly improved the efficiency of studying. It greatly improved the active participation of students, and managed to improve the willingness to study further.
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Informatikai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Educational technologies
Capitation schemes
Mass education
Innovative educational technologies
Dropout
Motivating
Megjelenés:
EUROPEAN PROCEEDINGS OF SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES 2357-1330. - 4 (2020), p. 410-422. -
További szerzők:
Hódi Zsuzsa
Borsos Balázs
Stóka György
Kiss Gábor (1986-) (informatikus)
Pályázati támogatás:
EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.