Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM103991
035-os BibID:
(WoS)000874697000001 (Scopus)85145417619
Első szerző:
Salem, Omar (Business and management)
Cím:
The impact of perceived service quality on customers' repurchase intention : Mediation effect of price perception / Omar Salem, Marietta Kiss
Dátum:
2022
ISSN:
1814-2427 1816-6326
Megjegyzések:
The Internet service sector is characterized as highly competitive, so Internet service providers have to seek ways to offer high-quality services to customers. This study measured the impact of perceived service quality on the repurchase intention of customers with the mediating impact of customers' price perception. Data were gathered by surveying 405 customers of Internet service providers in Amman (Jordan) using the snowball sampling technique; the questionnaire was shared through social medias. Data were analyzed using factor analysis, regression, path analysis, and structural equation modeling (SEM). The results indicate that service quality factors represented by perceived service quality significantly affect customers' repurchase intention and price perception (p-value is less than 0.05). Furthermore, price perception partially mediates the relationship between perceived service quality and customers' repurchase intention, with an estimated power of 0.136. Thus far, the mediating variable that explains and predicts the relationship between perceived service quality and customers' repurchase intention has been overlooked in the extant literature. Therefore, this study employs the role of price perception as a mediator variable. In addition, it provided an accurate assessment of customers' perceptions of service quality of Internet providers in Amman (Jordan).
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
tangibility
reliability
responsiveness
assurance
empathy
Internet service providers
SERVQUAL
Megjelenés:
Innovative Marketing. - 18 : 4 (2022), p. 1-12. -
További szerzők:
Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.