Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM105287
Első szerző:Balogh Renátó (sportmenedzser)
Cím:A labdarúgás fogyasztói piacának elemzése / Balogh Renátó, Csiza Márton, Bácsné Bába Éva
Dátum:2021
Megjegyzések:A hivatásos labdarúgás üzleti modellje szerint a középpontban a sportfogyasztó áll, éppen ezért motivációjuk vizsgálata, megértése kulcsfontosságú az üzletileg sikeres futball megteremtésében. A nyugat?európai ligák mérkőzéseit a helyszínen átlagosan több tízezren követik, míg a televíziós közvetítéseket milliók nézik szerte a világon. Ezzel szemben a közép?európai régióban, a bajnokságok átlagnézőszám adatai a 10 000 főt sem közelítik meg, a közvetítési jogokat is csak az országhatáron belül, a nyugat?európai ligákhoz képest jóval csekélyebb összegért tudják értékesíteni, amely hatalmas különbségeket eredményez a klubok költségvetései között. Kutatásunkban arra a kérdésre kerestük a választ, hogy milyen tényezők állnak annak hátterében, hogy a közép-európai bajnokságok mérkőzéseinek átlagnézőszám adatai jócskán elmaradnak a nyugat-európai versenytársakétól, milyen faktorok befolyásolják a helyszíni- és a médiafogyasztók szokásait? Elképzelhető-e, hogy a nyugat-európai top bajnokságok televíziós közvetítései távol tartják a közép-európai csapatok szimpatizánsait a helyszíni sportfogyasztástól, így a figyelem mindinkább a Big 5 Ligákra koncentrálódik és ez a trend a jövőben csak erősödni fog? Kérdéseink megválaszolása érdekében szekunder vizsgálatot végeztünk. Eredményeink alapján arra a következtetésre jutottunk, hogy a hivatásos futball Európában egy erőteljesen növekvő szórakoztatóipari termék, azonban az elmúlt években hatalmas olló nyílt a nyugati és a közép-európai ligák között. Napjainkban a nyugat-európai a futballmérkőzések a hétköznapi életünk részévé váltak a különböző sportcsatornák közvetítései révén, így szinte napról-napra a top labdarúgással találkozhatnak az érdeklődők. Ezért a régiónk szereplőinek a közösségépítést, a csapathoz való tartozást kell középpontba helyezniük, melynek eredményeként létrejöhet egy a klubhoz kötődő, lojális szurkolói bázis, amely az üzleti alapú működés alapjául szolgálhat.
ISBN:978-963-490-286-7
Tárgyszavak:Orvostudományok Sporttudományok könyvfejezet
könyvrészlet
sportmarketing
sportszolgáltatás
sportfogyasztás
Megjelenés:Versenysport és szabadidősport / szerk. Balogh László. - p. 73-84. -
További szerzők:Csiza Márton Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1