Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM105678
Első szerző:
Ráthonyi-Ódor Kinga (agrármérnök, gazdálkodás- és szervezéstudományi PhD)
Cím:
Nike vs Adidas - környezetvédelmi erőfeszítések eredményei / Ráthonyi-Ódor Kinga, Bácsné Bába Éva, Ráthonyi Gergely
Dátum:
2019
ISSN:
2062-8269 2498-9312
Megjegyzések:
Nike vs Adidas - results of environmental efforts
A "felelős magatartás" kérdéskörével foglalkozó kutatások alapján elmondható, hogy a fogalom tisztázása nem egyszerű feladat, hiszen a szakirodalom sem egységes. Az eltérő meghatározások hasonlóak abban a tekintetben, hogy az üzletmenetben meg kell teremtődnie egy egészséges és fenntartható egyensúlynak a gazdasági érdekek, a társadalmi elvárások és a környezeti értékek figyelembe vétele között. A felelős magatartás megjelenése a gazdasági élet különböző szektoraiban, eltérő tevékenységek révén valósulhat meg. Az egyik ilyen, napjainkban egyre népszerűbb kutatási terület, a sportszektor felelős magatartásának vizsgálata. Vitathatatlan, hogy minden sporttal kapcsolatos tevékenység hatással van a természetes környezetre, hiszen természeti erőforrásokat használ. A területek kisajátítása, a biodiverzitásra gyakorolt hatás, az ivóvíz minőségű vizek felhasználása, a hulladék kibocsátása, a vendéglátás, a sportlétesítmények építése és működtetés, valamint a sporteszközök gyártása és eladása megsokszorozza azokat a megoldásra, zöldítésre váró feladatokat, melyeken segíthet a felelős magatartás. Jelen tanulmány célja, hogy vezető piaci pozícióban lévő multinacionális sportszer- és sportruházat gyártó vállalatok - Nike, Adidas - tevékenységébe integrált környezetbarát megoldásait ismertesse.
According to study, dealing with "responsible behaviour", we can say that clarification of this concept is not easy, because literatures are not integrated. The various definitions are common in the respect that a healthy and sustainable balance should be created between economic interests, social expectations and environmental limits in the course of business. The socially responsible approach of a firm can be manifested through its actions One of these, increasingly popular research area is the study of responsible behavior in the sport sector. Undoubted, that all sports use natural resources in some measure and have an impact on natural environment. Expropriation of territory, affect of biodiversity, use of clean water, waste emission, building and operation of sports facilities, cuttering, producing and disposal of sports equipment multiply are those tasks, waiting for greening, that can and should be helped by responsible behaviour. The aim of our study is to present top sporting goods manufacturers` - Nike, Adidas - environmentally friendly solution in the course of their manufacturer activity.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
sportszer- és sportruházat gyártó vállalatok
környezetvédelem
felelős magatartás
Megjelenés:
Acta Carolus Robertus. - 9 : 2 (2019), p. 133-148. -
További szerzők:
Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda)
Ráthonyi Gergely Gábor (1985-) (informatikus agrármérnök)
Pályázati támogatás:
GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.