Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM105850
035-os BibID:
(WoS)000891763000001 (Scopus)85142903880
Első szerző:
Győri Zsolt (irodalmár, angol irodalom)
Cím:
An Educational Corpus Based Exploration of Contemporary Hungarian Cinema : Lessons of the 2021 Hungarian University Film Awards / Győri Zsolt
Dátum:
2024
ISSN:
2040-350X 2040-3518
Megjegyzések:
This paper explores the origins, pedagogical aims and framework of the Hungarian University Film Award (HUFA) incorporating the personal experience of its author who participated in the coordination of various stages of the initiative. It claims that the initiative created a unique learning environment - an educational corpus comprising of six films from 2019 competing for the awards - and describes the methods and conceptual angles used in class discussions. The first part of the article outlines the interpretive framework offered for students to better grasp the general aesthetic and generic patterns at work in the corpus, including the emergence of a medium concept film in Hungarian film culture. The second part introduces another framework that helped students to contextualize the corpus by organizing films into two groups based on festival appearances and international visibility. The final part of the paper focuses on interpretations proposed by students, the ways they used the analytical methods of integration and differentiation while addressing the HUFA-corpus. This includes reconstructing key arguments as to how in-class debates mapped up, compared, and criticised the manifold strategies films employ to raise awareness towards traumatic experience. The pedagogical benefits of the initiative were most apparent in this stage, where students were expected to consider both individual films and an overarching trauma-discourse.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Irodalom- és kultúratudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Hungarian University Film Award
project structure
Hungarian cinema
screen pedagogy
comparative analysis
Megjelenés:
Studies in Eastern European Cinema. - 15 : 1 (2024), p. 118-135. -
Pályázati támogatás:
Új Nemzeti Kiválósági Program (UNKP-21-5)
Egyéb
Bolyai János Kutatási Ösztöndíj
Egyéb
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.