Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM107271
Első szerző:Boda Tímea (humán szervező)
Cím:A Well-Being készségek fejlesztésének jelentősége a pedagógusképzésben / Boda Tímea
Dátum:2021
ISSN:2062-8269 2498-9312
Megjegyzések:A tanulmány célja bemutatni a well-being készségek jelentőségét a pedagógus hallgatók személyes és szakmai haté-konyságában. A felsőoktatásban elindult paradigmaváltás; a Világgazdasági Fórum Education 4.0 iránymutatá-sai és a The European University of Well-Being hálózatának megalakulás is igazolja, hogy a jóllét, egy olyan alapvető erőforrás, amely meghatározza az egyetemi hallgatók eredményességét, segíti az önmegvalósítást és a kreatív gondolkodást, valamint olyan készségekkel, attitűddel ruházza fel a hallgatót, amelyekkel képes adekvátan reagálni a társadalmi és gazdasági változásokra. A pedagógusképzésben ez különös jelentős, hiszen a pedagógus személyes jólléte multiplikátor hatással bír; így képes befolyásolni az általa formált gyermekek hangulatát, érzelmi fittségét, mentális és érzelmi jóllétét. A jövő generációi számára meghatározó, hogy milyen attitűdöt, szemléletet mintáz abban az időszakban, amikor a személyiség rugalmasan formálható. Jelen tanulmány is igazolja, hogy a pedagógus kép-zésben ezen készségek tudatos fejlesztése nagyon időszerű; az eredmények alátámasztják, hogy a hallgatók általános jólléte nem megfelelő.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
érzelmi jóllét
pedagógusképzés
készségfejlesztés
pozitív pszichológia
szemléletváltás
Megjelenés:Acta Carolus Robertus. - 11 : 1 (2021), p. 3-12. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1