Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM108291
Első szerző:Kovács Zoltán (matematikus)
Cím:The tradition of problem-posing in Hungarian mathematics teaching / Zoltán Kovács
Dátum:2022
ISSN:1589-7389
Megjegyzések:Based on the literature, P?olya was influential in problem-posing research. The present paper draws attention to a book written with P?olya`s collaboration, which has not yet received sufficient emphasis in the problem-posing literature. On the other hand, P?olya`s impact on mathematics education in Hungary has been significant, including the problem-posing paradigm. Two works, published only in Hungarian, that rely heavily on problem-posing are highlighted. Furthermore, it is presented how problemposing appeared in the Hungarian Complex Mathematics Teaching Experiment (1962- 78) led by Tam?as Varga.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Teaching mathematics and computer science. - 20 : 2 (2022), p. 233-254. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző Által megadott URL
Borító:
Rekordok letöltése1