Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM109275
Első szerző:
Márkus Edina (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:
Investigating learning communities - Methodological background / Edina Márkus, Károly Teperics, Sándor Márton
Dátum:
2019
Megjegyzések:
Our research attempts to examine the role of learning, adult learning and community learning in overcoming disadvantages; the ways and means by which a community might break out of its disadvantaged situation; the forms of learning in the region that may contribute to development. We differentiates 4 fields of learning: formal, non-formal, cultural and community learning. This study attempts to present the methodological background. The first phase involves investigation by the indices: the area, population, migration balance, ageing index, rate of unemployment of the region (mostly township) under survey, as well as the proportion of unemployed young job-seekers, the number of enterprises in operation for 1000 residents (pieces), number of registered NGOs for 1000 residents (pieces). These indices were acquired by the data collection procedures of Hungarian statistics and are reliably available in the long run, in a time series analysis. As a second stage, taking as a point of departure the data of the LeaRn index generated in the Learning Regions in Hungary research, we attempt to describe the situation of the township from the aspect of learning. With the help of the LeaRn database the township results are compared with national averages, the standing of the settlements in the township are examined and compared to townships of similar social and economic standing. We attempt to provide an answer to the question what the similarities and differences could mean.
ISBN:
978-963-318-785-2
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
formal learning
non-formal-learning
cultural learning
Megjelenés:
Learning Communities and Social Innovations / szerk. Kozma Tamás , Márkus Edina. - p. 25-33. -
További szerzők:
Teperics Károly (1963-) (geográfus)
Márton Sándor (1965-) (matematikus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.