Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM110944
035-os BibID:
(WoS)000534422900006 (Scopus)85142059646
Első szerző:
Korenová Lilla (matematika módszertan)
Cím:
Augmented Reality Applications in Early Childhood Education / Lilla Korenova, Zsolt Lavicza, Ibolya Veress-Bágyi
Dátum:
2019
Megjegyzések:
Today, digital technologies, and mobile technologies in particular, are already part of the everyday life of children even at the preschool age. Joanne G. Sujansky and Jan Ferri-Reed (2009) in their book Keeping the Millennials claim that today's young people are continuously multitasking for example, working on a laptop while also watching TV, listening to their iPod, and chat or sms at the same time. Therefore, even in pre-primary education, it is important for educators to explore the uses and opportunities of smartphones and other technologies. Among the currently developing mobile technologies are virtual and augmented realities and their uses in various areas of life. The aim of this chapter is to discuss the possibilities of using mobile apps with augmented reality in pre-primary education. We will introduce some of the most popular and widely used applications with examples of uses in kindergarten. We can use the camera of mobile phones or tablets to explore 3D objects. These applications offer an immersive experience and edutainment. AR technology in education is developing rapidly and we think that the alpha generation classrooms could be enhanced and transformed by this technology.
ISBN:
9789004408821
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
könyvfejezet
könyvrészlet
mobile applications
mathemaitics education
kindergarten
Megjelenés:
Augmented Reality in Educational Settings / ed. Theodosia Prodromou. - p. 101-119. -
További szerzők:
Lavicza Zsolt
Veress-Bágyi Ibolya (1981-) (informatikus, matematikus)
Internet cím:
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.