Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113440
Első szerző:
Flach Richárd
Cím:
Az öngyilkosság-megelőzés perspektívái az iskola mikroszociológiai közegében, különös tekintettel a pedagógusok szerepére / Flach Richárd, Szél Erzsébet, Nagy László, Fodor Róbert
Dátum:
2022
Megjegyzések:
Háttér és célkitűzések: Hazai viszonylatban az öngyilkosság vezető halálok a 18 év alatti korosztályban, valamint egyre több kutatás szól az öngyilkosság szempontjából rizikófaktornak tekinthető önsértés jelenségének emelkedéséről is. A megelőzés, felismerés és kezelés szempontjából kulcsszerepe van a mentálhigiénés kapuőröknek, akik legtöbbször az iskola mikroszociológiai közegének szerepl©oi. Kutatásunkban pedagógusok öngyilkossággal, és nem öngyilkossági szándékkal történ©o önsértéssel kapcsolatos ismereteit és érzelmi viszonyulásait vizsgáltuk. Kérdésfeltevéseink kiterjedtek a prevenció irányába mutató pszichológiai konstruktumok feltérképezésére (mentalizáció, érzelmi intelligencia, reziliencia) is. Módszerek: Kérd©oíves, keresztmetszeti, feltáró kutatásunkban online, kényelmi mintavételezés keretében, gyakorló pedagógusokat kértünk fel: (1) A tanárok tudása és attitűdje az önsértésr©ol; (2) Az öngyilkossággal kapcsolatos kérdések; (3) Öngyilkossággal kapcsolatos észlelt kompetencia; (4) Mentalizáció; (5) Reziliencia; (6) Érzelmi Intelligencia konstruktumait mér©o eszközök kitöltésére. Eredmények: A nemzetközi szakirodalomban szereplő adatokhoz hasonló eredményeket kaptunk az öngyilkosságra, és önsértésre vonatkozó ismeretek tekintetében, bár a kitöltők heterogén válaszadási mintázatot mutattak. Megismertük a pedagógusok önsértésre és számos releváns kérdésre vonatkozó attribúciós tendenciáit. Nem sikerült ugyanakkor összefüggést találni a reziliencia, mentalizáció, érzelmi intelligencia és az öngyilkossággal kapcsolatos ismeretek, valamint az önsértésre vonatkozó ismeretek és attitűd szempontjából. Következtetések: Vizsgálatunk figyelemfelhívó jellege aláhúzza - elsősorban az öngyilkossággal és önsértéssel kapcsolatos ismeretek oktatásának fontosságát (hiszen egyik vonatkozásban sem teljeskör©u a pedagógusok ismerete); - a prevenció szempontjából a vizsgált konstruktumok jelent©oségét; - a helyi, iskolai protokollok megalkotásának szük - ségszerűségét. Ezen folyamatok szereplői lehetnek az indirekt munkamódot képviselő iskolapszichológusok, megfelelő szakmai szabályozók és protokollok mentén.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:
Hogyan építsünk hidakat? Kérdések, kihívások, megoldások a pszichiátriában. Absztrakt-kötet. - p. 67
További szerzők:
Szél Erzsébet (1977-) (pszichológus)
Nagy László
Fodor Róbert
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.