Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113472
035-os BibID:
(cikkazonosító)1296 (Scopus)85146754733 (Wos)000915060400001
Első szerző:
Pereira, Luciana Jeremias
Cím:
How Brazilian Schoolchildren Identify, Classify, and Label Foods and Beverages - A Card Sorting Methodology / Luciana Jeremias Pereira, Clarice Perucchi Lopes, Mayara Lopes Martins, Patrícia de Fragas Hinnig, Patricia Faria Di Pietro, Pedro Henrique de Moura Araujo, Dalton Francisco de Andrade, Maria Alice Altenburg De Assis, Francilene Gracieli Kunradi Vieira
Dátum:
2023
ISSN:
1661-7827 1660-4601
Megjegyzések:
This study examined how Brazilian schoolchildren identified, classified, and labeled foods and beverages. Semi-structured interviews were conducted with 133 schoolchildren aged 7 to 10 years old from a public school located in southern Brazil in 2015. A set of cards with pictures of 32 food and beverage items from the web-based Food Intake and Physical Activity of Schoolchildren tool (Web-CAAFE) were used. Participants identified each item, formed groups for them based on similarity, and assigned labels for those groups. Student's t-tests and analysis of variance (ANOVA) tests were used to verify the mean difference between the groups of items. K-means cluster analysis was applied to identify similar clusters. Schoolchildren made an average of 9.1 piles of foods and beverages that they thought were similar (+/- 2.4) with 3.0 cards (+/- 1.8) each. Five groups were identified: meats, snacks and pasta, sweets, milk and dairy products, and fruits and vegetables. The most frequently used nomenclature for labeling groups was taxonomic-professional (47.4%), followed by the specific food item name (16.4%), do not know/not sure (13.3%), and evaluative (health perception) (8.8%). The taxonomic-professional category could be applied to promote improvements in the identification process of food and beverage items by children in self-reported computerized dietary questionnaires.
Tárgyszavak:
Agrártudományok
Élelmiszertudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
International Journal of Environmental Research and Public Health. - 20 : 2 (2023), p. 1-13.(cikkazonosító)1296. -
További szerzők:
Lopes, Clarice Perucchi
Martins, Mayara Lopes (1993-)
De Fragas Hinnig, Patrícia
Di Pietro, Patricia Faria
de Moura Araujo, Pedro Henrique
De Andrade, Dalton Francisco
De Assis, Maria Alice Altenburg
Vieira, Francilene Gracieli Kunradi
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.