Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM113699
Első szerző:Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:Tanulási motivációk vizsgálata a felsőoktatási szakképzésben / Máté-Szabó Barbara
Dátum:2022
Megjegyzések:Előadásunkban a felsőoktatás egy speciális képzési területének hallgatói összetételében kívánunk betekintést nyújtani a hallgatók tanulási motivációinak vizsgálatával. A felsőoktatási szakképzés (FOKSZ) korábban felsőfokú szakképzés (FSZ-2003-2013) és akkreditált iskolarendszerű felsőfokú szakképzés (AIFSZ 1998-2003) témája hazai és nemzetközi szinten is vizsgált terület. A képzés kialakulását, fejlődését több munka is vizsgálta (Furth, 1973; Teichler, 1998), emellett összehasonlító elemzések is foglalkoztak az európai országok sajátosságaival (Kirsch et al., 2003; Grm ? Bjrn?avold (2014)); Crosier et al., 2018, 2020). Munkánk során a hazai és nemzetközi kutatások eredményeire alapozva kérdőíves vizsgálatot végeztünk. A kérdőíves vizsgálatot Magyarország 23 felsőoktatási intézményében folytattuk a felsőoktatási szakképzésben nappali és levelező tagozaton tanuló hallgatók körében valamennyi képzési területen. Összesen 1628 fő töltötte ki kérdőívünket. Előadásunkban a hallgatók társadalmi hátterének vizsgálata mellett a tanulási motivációjukat, módszereiket elemezzük, vizsgáljuk a képzési területek szerinti különbségeket. Az eredmények segítségével választ kaphatunk arra, hogy a FOSZK hallgatók milyen tanulási motivációkkal rendelkeznek.
ISBN:978-963-651-549-2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
felsőoktatási szakképzés
tanulási motiváció
akkreditált iskolarendszerű felsőfokú szakképzés
Megjelenés:Innovációk a művelődés és a felnőttképzés világában / szerk. Juhász Erika, Márkus Edina. - p. 42. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1