Bejelentkezés
Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Bejelentkezés
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113725
Első szerző:
Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:
A Debreceni Egyetem felsőfokú szakképzéseinek vizsgálata / Szabó Barbara
Dátum:
2013
Megjegyzések:
Dolgozatom kiindulópontja hazai felsőfokú szakképzés gazdasági és társadalmi környezetének vizsgálata, valamint az ehhez tartozó fogalmi keretkialakítása volt. A kétéves képzés fejlődésében fontos mérföldkőnek számított a bolognai rendszer 2006-ban történt bevezetése. Ez új alapokra helyezte a képzést és új lehetőséget, és teret nyitott meg a felsőfokú szakképzésekre jelentkezők számára. Annak érdekében, hogy a képzés kialakulását jobban megérthessük nemzetközi szintű, főként európai kitekintést tettem. Ezen témák mellett természetesen vizsgálatom alapját az elmúlt 10?12 évben végzett jelentős hazai felsőfokú szakképzési kutatások /Többek között: (Hrubos, 2002), (Fehérvári, 2009), Gurbán (2009), Farkas É. (2009), Farkas P. (2009), Karsai (2011)/ adták, amelyek közül a legjelentősebbekkel foglalkozom is egy fejezet erejéig. A dolgozat kutatási részében a Debreceni Egyetemen az elmúlt 12 évében folytatott akkreditált iskolarendszerű felsőfokú szakképzés és felsőfokú szakképzés történetétől indulva mutatom be a 2012 ősze folyamán végzett kutatásomat, amelyben 219 fő vett rész 14 szak hallgatói közül az egyetem 5 karáról. A kutatás többek között olyan kérdésekre keresi a választ, minthogy a hallgatók milyen környezetből, milyen tanulmányi eredményekkel, előképzettséggel érkeztek a Debreceni Egyetemre, vagy mi motiválta őket abban, hogy felsőfokú szakképzésen tanuljanak tovább. A felsőfokú szakképzésben résztvevő hallgatók jelentős többsége nő,a társadalmi-gazdasági háttér szempontjából a hátrányosabb helyzetű hallgatók választják a képzéseket, a hallgatók gyengébb tanulmányi eredménnyel jelentkeznek a képzésre., a jelentkezéseket megelőzően nem eléggé tájékozódnak, mellékesen választják a képzéseket, illetve a vizsgált 14 szak hallgatói között csak egyes területek hallgatói érzik hasznosíthatónak végzettségüket. Összességében úgy gondolom, hogy dolgozatom egy olyan témára világít rá, amely egyre nagyobb figyelmet kap, főként mostanság, hogy a képzéselnevezése és szerkezete is változik. A változások kapcsán érdekességként említeném, hogy egyfajta ciklikusság figyelhető meg a képzésben, hiszen körülbelül hét évente egyfajta szerkezeti és névbeli változáson megy át a képzés (1997/98- AIFSZ, 2006-FSZ, 2013-FOSZ).
ISBN:
978-615-5297-08-3
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
felsőfokú szakképzés
hallgatók
Debreceni Egyetem
Megjelenés:
XXXI. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekció Eszterházy Károly Főiskola (Eger) : Rezümékötet és programfüzet / szerk. Hegyi Zsanett, Verók Attila. - p. 232. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v10.1.21-SNAPSHOT
© 2024
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.