Bejelentkezés
Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Bejelentkezés
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113726
Első szerző:
Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:
Tanulási tervek a pedagógusok körében / Szabó Barbara Éva
Dátum:
2015
Megjegyzések:
A pedagógusok továbbképzésének kérdésköre, az elmúlt közel húsz évben, egyre inkább napirendre került. A törvényi előírások, jogszabályváltozások mind-mind meghatározzák a továbbképzéseket és elő is írják hétévente kötelezően a pedagógusoknak a képzéseken való részvételt. A továbbképzések témájában több kutatás is zajlott az elmúlt években. Ezek főként nemzetközi összehasonlító kutatások (TALIS, 2008, 2013), emellett pedig történeti, vagy a képzések tartalmát, témáit, az intézményrendszert, tanulási irányokat átfogóan vizsgáló kutatások voltak. (Gönczöl, 1998; Poór, 2002; Kelemen, 2003, 2010; Barber ? Mourshed, 2007; TALIS, 2008; Czeglédi, 2011; Sági, 2011; Kocsis - Sági, 2012; TALIS, 2013; Chrappán ? Pusztai, 2014) Az előadásunk Magyarország keleti régiójában végzett pedagógusvizsgálat adataira épít. Főként az ország keleti részén elhelyezkedő megyékben végeztük a felmérést. Az Észak-Alföld régiót alkotó megyék, továbbá Borsod-AbaújZemplén megye és Békés megye. Kisebb számban, Csongrád megyéből és Budapestről, a Dunántúlról és Heves megyéből is érkeztek kérdőívek. A pedagógusi összetétel nagyon változatos óvodapedagógustól a gimnáziumi tanárig terjed. A tanulási terveket célzó kérdéseket 4 fokú Likert-skálán mértük, majd SPSS programban elemeztük. Így megtudtuk, hogy ebben az országrészben, mely képzések iránt van igény, mire van szükségük a pedagógusoknak. Kutatási kérdéseink között szerepelt, hogy a pedagógusok mennyi időt tudnak szánni a továbbképzésére, milyen területek iránt érdeklődnek, milyen módszerek, technikák érdeklik őket, mit terveznek a megkérdezett pedagógusok a szakmai továbbfejlődésük érdekében. A kutatás eredményeit tekintve elmondható, hogy összességében 5,89 órát tudnának a megkérdezett pedagógusok a továbbképzésekre fordítani, a válaszadók 38%-a a jelenléttel járó képzéseket tartja hasznosnak, 27%-uk a távoktatás e-learning tananyaggal lehetőséget preferálta. Az eredményeinkből látható, hogy a pedagógusok körében is egyre népszerűbbek az IKT eszközök használatához kapcsolódó képzések. Ha a képzések témáját nézzük, akkor a mentori munka jellegű (tanulók személyiségének fejlesztése, a tanulók tanulásának támogatása) valamint a napi munkát megkönnyítő, támogató hatékony problémamegoldás, konfliktuskezelés és hatékony kommunikáció témakörökben meghirdetett képzések tartanak nagyobb érdeklődésre számot. Előadásunk fontos lehet abban a tekintetben, hogy a több régió pedagógusainak tanulási terveit bemutatva hozzásegíthetjük a továbbképzéssel foglalkozó intézményeket a jövőbeni képzéseik, tananyag fejlesztéseik tervezéséhez.
ISBN:
9786155460531
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Pedagógusképzés
pedagógus pálya
Felsőoktatás
felnőttoktatás
Megjelenés:
Pedagógusok, tanulók, iskolák : az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa : tartalmi összefoglalók / szerk. Tóth Péter, Holik Ildikó, Tordai Zita. - p. 137. -
Pályázati támogatás:
TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009
TÁMOP
709
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v10.1.21-SNAPSHOT
© 2024
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.