Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113777
Első szerző:
Hegedűs László Dávid (PhD hallgató)
Cím:
Debrecen szatellit városrészeinek közlekedési-elérhetőségi differenciái / Hegedűs László Dávid
Dátum:
2018
Megjegyzések:
A városból való kiköltözés, a szuburbanizáció által kialakuló életforma - a lakóhely a városhatáron kívülre kerül, míg a munkahely és a szolgáltatások továbbra is a városban maradnak - magával hordozza a kényszerű közlekedést is, melyben a személyautó-forgalommal jelentősen számolni kell. E térségek közlekedési anomáliáit épp az egyéni és közösségi közlekedés kapcsolata, aránya, versengése jellemzi a menetidő, az útvonal és a kiadások terén is. Jelen kutatásban azt vizsgálom meg, hogy a Debrecen közigazgatási területéhez tartozó, de a központi várostesttől távolabb eső városrészek (szatellit települések) - amelyeket részben érintett a szuburbanizáció folyamata - milyen elérhetőséggel bírnak a város főteréről, a Kossuth térről egyéni, illetve helyi közforgalmú közlekedéssel. Kérdés, hogy e városrészek miként érhetőek el; milyen útvonalon, mennyi idő alatt, és mekkora különbségek vannak a két közlekedési lehetőség között. A vizsgálat során az indulási hely minden esetben a Kossuth tér, míg az érkezési helyeket a vizsgált városrészek (összesen negyvennégy) buszmegállói adják, melyek az adott városrészek területén találhatók. Az elérhetőségi adatokat iskolai munkanap, délutáni csúcsidőben vettem fel a Google útvonaltervezője segítségével, amelyben 2017. szeptembere óta Debrecen helyi járatai is szerepelnek, így egy rendszeren belül váltak összehasonlíthatóvá az elérési idők. A vizsgálat eredményeképp megállapítható, hogy az elérési idők, illetve az egyes közlekedési ágak közötti időkülönbségek nagyban függnek az úthálózattól és az azon futó vonalhálózattól. Ugyanakkor több esetben a közforgalmú közlekedési rendszer használata a közvetlen időveszteség mellett nagyobb területek feltárásával, több szolgáltatási funkció elérésével párosult, amely ezáltal némiképp kompenzál a vizsgált pontok közötti menetidő-veszteségen.
ISBN:
978 615 577 613 7
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Közlekedéstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
belső szuburbanizáció
modal split
elérési idő
Debrecen
Megjelenés:
Technika és technológia a fenntartható közlekedés szolgálatában : Közlekedéstudományi Konferencia / szerk. Horváth Balázs, Horváth Gábor, Gaál Bertalan. - p. 370-377. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.