Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM114233
Első szerző:
Kóródi Márta (közgazdász, közgazdász-tanár)
Cím:
Specific features of the service profile of qualified medical SPA hotels in Hungary / Márta Kóródi
Dátum:
2023
Megjegyzések:
Medical spa tourism is based on the trust of the guest, who trusts in the power of nature and the expertise of doctors. Qualified medical spa hotels are a kind of guarantee for the guest in the field of medical spa services. They are located in a health resort, using natural healing factors in their own medical department, or provide therapeutic options under medical supervision as a service of another medical institution. However, qualification does not mean evaluation or ranking, but the acceptance of the registration application by fulfilling the requirements. Hotels with a wellness profile can also offer medical spa services, just as medical spa hotels can also provide wellness services. The third branch of health tourism, medical tourism, which typically does not use natural healing agents, can appear in the profiles of both hotels. The resulting diversified service offer raises the question of how typical the medical service offer of medical spa hotels is, and whether specific service profiles can be determined based on the service mix. The results of the evaluation forms of the research based on the observational method analysing the offer of the forty qualified medical spa hotels operating in Hungary provide an opportunity for this categorization. Descriptive statistical methods make it possible to group hotels on the basis of deviations from the average, standard deviations, and concentration, separating those with a medical spa profile, those with a wellness profile, those with a balanced profile, and those without marked profile characteristics. When considering the reasons for the differences, in addition to supply (economy, organization) and demand (changing clientele), marketing communication aspects also arise.
ISBN:
978-973-53-3038-5
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
könyvfejezet
könyvrészlet
health tourism
medical spa hotels
medical position
wellness position
qualification
Megjelenés:
Challenges in the Carpathian basin : conference volume : 16th Annual International Conference on Economics and Business / editors Fejér-Király Gergely et al. - p. 277-286. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.