Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM115187
Első szerző:
Szőllősi Tamás (óvodapedagógus, pedagógiatanár)
Cím:
Digitális csatornák használata az óvoda és a család kapcsolatában : Tájkép a pandémia előttről / Szőllősi Tamás
Dátum:
2022
Megjegyzések:
Az elektronikus kommunikáció már régóta természetes elvárás az óvodapedagógusok körében. A koronavírus-járvány még erősebben mutatott rá, hogy a fizikai kontaktus nélküli kommunikáció az óvodák és a családok között egy kiépített rendszert igényel (Oktatási Hivatal, 2020), s hogy e régóta meglévő igény kielégítése távolról sem egységes és gördülékeny. A koronavírus-krízis csak kiváltója azoknak a változásoknak, amelyek jó ideje váratnak magukra (Zakota, 2020). Így tehát az óvodák helyzetére koncentrálva a kérdés így szól: Mi történt eddig? Csak a különleges kényszerhelyzet okozta a digitális eszközök alkalmazását az óvodai kommunikációban, vagy 2020 előtt is voltak már ilyen törekvések? A kérdés megválaszolásához óvodai szabályozó dokumentumok elemzésével, illetve online kérdőívek eredményeinek vizsgálatával igyekeztem közelebb kerülni. A munka során arra vonatkozóan is kirajzolódtak összefüggések, hogy a közelmúltban milyen változásokon ment keresztül az óvodák és a családok kommunikációja. Amellett, hogy elsődlegesen az óvodai digitális kapcsolattartási platformok álltak a kutatás középpontjában, a vizsgálat kiterjedt a tradicionális kommunikációs formákra is annak érdekében, hogy további összefüggéseket lehessen megállapítani. Többféle kutatási módszer együttes alkalmazása tűnt eredményre vezetőnek. Óvodai dokumentumok tartalomelemzésével felderíthetőek voltak az intézmények által írásban szabályozott kapcsolattartási formák, és történtek utalások a kommunikációs eszközökre is. Másrészt óvodapedagógusok körében végzett kérdőíves vizsgálattal feltárható volt a csatornák írásban nem szabályozott működése is. Arra is választ kaphattunk, hogy a kérdőíveket kitöltők szerint változtak-e a társadalmi igények, a szülők elvárásai. A kutatást a pandémia előtti hónapokban kezdtem, s bár aztán befolyásolta az eredményeket a járvány miatti össztársadalmi "leállás", ezúttal hangsúlyozottan azokra a megállapításokra fókuszálok, amelyek még a "régi életünkre" vonatkoznak. Teszem ezt azért, mert meggyőződésem, hogy az új típusú élmények, sokkhatások feldolgozására és egészséges kezelésére csupán akkor van reális lehetőség, ha pontosan el tudjuk különíteni a hirtelen előálló helyzetből adódó szükségszerű (és remélhetőleg középtávon könnyen áthidalható) működési nehézségeket a már korábban is jellemző, legfeljebb rejtve maradt rendszerszintű problémáktól.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
óvoda
kapcsolattartás
digitális
család
kommunikáció
Megjelenés:
Új Pedagógiai Szemle. - 72 : 3-4 (2022), p. 102-116. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.