Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM116470
Első szerző:Papp Gabriella (matematikus)
Cím:Tudásszintmérés e-tesztek segítségével / Papp Gabriella
Dátum:2022
Megjegyzések:Hagyományos teszteket mindig is alkalmaztak az oktatásban a megszerzett tudás mértékének differenciáló felmérésére. A diákok matematikából szerzett tudásának felmérésére jellemzően azokat a feladatlapokat alkalmazzák, melyek nyitott feladatokat tartalmaznak, így a megoldás menetének elsajátítása szembetűnően mérhető. A technológia fejlődésével nagyobb hangsúlyt kaptak a tesztek. Egyre inkább fontos lett a matematikaoktatásban is azoknak az e-teszteknek a létrehozása, melyek itemei között feleletválasztó, igaz-hamis, rövid válasz, valamint kihagyott fogalom bepótlása is szerepel. Ezekben az esetekben a feladatok megoldásának menete háttértbe szorul. A tanulmány irodalmi áttekintésében összefoglalom a hagyományos és elektronikus tesztelés főbb tudnivalóit. A továbbiakban bemutatok egy kutatást, melynek célja volt a kizárólag feleletválasztó itemű e-tesztes és hagyományos feladatlapos tudásszintmérés összehasonlítása adott tananyag elsajátítása közben. A kutatást a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola Számvitel és adóügy szakos II. évfolyamos hallgatói körében végeztem 2020/21-es tanév I. félévében Valószínűségszámítás és matematikai statisztika tárgyból. A hallgatók két elektronikus és egy hagyományos tesztet írtak, mely során arra a következtetésre jutottam, hogy a tisztán feleletválasztó itemekből álló e-tesztek nem mérnek elég pontosan akkor sem, ha a disztraktorok jól vannak megválasztva.
ISBN:9786178046415
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok előadáskivonat
könyvrészlet
hagyományos tesztek
e-tesztek
tudásszintmérés
Megjelenés:Hitkeresés. Az Ortutay Elemér Görögkatolikus Szakkollégium szervezésében 2021. március 18-án megrendezett VII. Keresztény Tudományos Diákköri Konferencia tanulmányainak gyűjteménye / szerk. Marosi István. - p. 39-46. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1