Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM116472
Első szerző:
Papp Gabriella (matematikus)
Cím:
Using e-test in online mathematics education during a pandemic for Ferenc Rakoczi II Transcarpathian Hungarian College of Higher Education students / Gabriella Papp
Dátum:
2023
Megjegyzések:
The COVID-19 pandemic has greatly changed mathematics education for the Ferenc Rakoczi II Transcarpathian Hungarian College of Higher Education students. One of the difficult points for a teacher is the survey during online education. In mathematics, open-ended worksheets are typically preferred for summative assessment of students 'knowledge. Although the educational application of e-tests was already present, with the introduction of distance learning it became even more relevant in mathematics. Meanwhile, the e-tests currently measured by teachers are not examined in terms of goodness indicators (objectivity, validity, reliability). In this article, we approach e-tests to measure knowledge of mathematics education at the Ferenc Rakoczi II Transcarpathian Hungarian College of Higher Education. The aim of the research is to present the statistical evaluation of the summary e-test I prepared. I created this on a platform that is easy to assign as there is no need to register students. To preserve objectivity, I created the items according to the dimensions of the Bloom taxonomy by observing the necessary application of open and closed task types. I calculated its reliability using Cronbach's alpha, the low value of which may have been due to the low mean correlation. Because the reliability of the test is low, its validity is also relatively low, as it does not measure true value well.
ISBN:
9788086302881
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Távoktatás
e-teszt
Bloom-taxonómia
Megjelenés:
DisCo 2021: Active Learning in Digital Era: How Digital Tools promote a Conscious, Open-minded, Creative and Social-Oriented Thinking : 16th international conference Prague / eds. Beseda, J., Rohlíková, L. - p. 275-283. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.