Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM117321
Első szerző:
Nagy Éva (szociológus)
Cím:
A befogadás és kirekesztés tapasztalatai egy kistelepülési közösségben - autizmussal élő gyerekek szüleinek perspektívái / Nagy Éva
Dátum:
2020
Megjegyzések:
A határ metaforája egyike a társadalomtudományi modellalkotást erősen inspiráló, számos koncepció alapjául szolgáló fogalmaknak. A különféle társadalmi jelenségek elemzése során értelmezések sokasága bukkan fel, a normalitás, a test, a csoporttagság, társadalmi struktúra vagy a kulturális idegenség problémaköréhez egyaránt jól kapcsolható. (Eddy-Spicer ? James, 2019) A fogalom megtermékenyítő ereje elsősorban abból fakad, hogy segítségével jól megragadható a társadalmi jelenségek relacionalitása és változékonysága (Lamont ? Molnár, 2002), ilyenformán szociológiai alapfogalmak újraértelmezéséhez is lehetőséget kínál. Az előadás alapjául szolgáló kutatás arra keresi a választ, hogy hogyan jelenik meg a befogadás/kirekesztés tapasztalata autizmussal élő gyermeket nevelő családok életében egy kistelepülési közösség tagjaként. Ebben a viszonyrendszerben jelentős pozíciót foglalnak el a helyi oktatás szereplői, akik az autizmusban érintett gyerekek oktatása mellett a részvétel és az elutasítás, a határon kívüliség tapasztalatát is közvetíthetik, megjeleníthetik az érintett családok számára. Az integrált oktatást biztosító iskola egyaránt lehet határfenntartó és a határátlépést segítő intézmény. Egy alföldi kistelepülésen működő autizmussal élő gyerekek integrációját és oktatását segítő alapítvány munkatársaival és a velük kapcsolatban álló családokkal készített interjúkat feldolgozva az előadás során bemutatásra kerül, hogy az érintettek miként fogalmazzák meg saját szerepeiket, hogyan definiálják identitás-határaikat, konfliktusaikat, illetve hogyan dolgozzák ki stratégiákat, amelyekkel az általuk érzékelt intézményi és társadalmi határok átjárhatóvá válnak. Az így kirajzolódó kép ? a határfogalom koncepcionális keretébe illesztve ? hozzájárul az érintett családok helyzetének, nehézségeinek és kapaszkodóinak mélyebb megértéséhez.
ISBN:
978-963-490-258-4
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
kistelepülési iskola
autizmus
szülők
helyi közösség
Megjelenés:
Család a nevelés és az oktatás fókuszában : Absztraktkötet / szerk. Engler Ágnes; Rébay Magdolna; Tóth Dorina Anna. - p. 336. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.