Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM117346
035-os BibID:
(WoS)001145279500001 (Scopus)85184718839
Első szerző:
Mavrikaki, Evangelia
Cím:
Evolution in European and Israeli school curricula : a comparative analysis / Evangelia Mavrikaki, Giulia Realdon, Tuomas Aivelo, Ani Bajrami,Cicek Dilek Bakanay, Anna Beniermann, Jelena Blagojevic, Egle Butkeviciene, Bento Cavadas, Constantina Cossu, Dragana Cvetkovic, Szymon M. Drobniak, Zelal Özgür Durmus, Radka Marta Dvoráková, Marcel Eens, Magorzata Anna Gazda, Martha Georgiou, Neil J. Gostling, Tanja Gregorcic, Vanda Janstová, Tania Jenkins, Anttoni Kervinen, Konstantinos Korfiatis, Paul Kuschmierz, Ádám Z. Lendvai, Joelyn de Lima, Fundime Miri, Teresa Nogueira, Andreas Panayides, Sylvia Paolucci, Patrícia Pessoa, Rianne Pinxten, Joana Rios Rocha, Andrea Fernández Sánchez, Merav Siani, Elvisa Sokoli, Bruno Sousa, Panagiotis K. Stasinakis, Gregor Torkar, Asta Valackiene, Máté Varga, Lucía Vázquez Ben, Anat Yarden, Xana Sá-Pinto
Dátum:
2024
ISSN:
0950-0693
Megjegyzések:
The contribution of school curricula to public understanding and acceptance of evolution is still mostly unknown, due to the scarcity of studies that compare the learning goals present in different curricula. To overcome this lack of data we analysed 19 school curricula (18 European and one from Israel) to study the differences regarding the inclusion of learning goals targeting evolution understanding. We performed a quantitative content analysis using the Framework for the Assessment of school Curricula on the presence of Evolutionary concepts (FACE). For each country/region we analysed what this educational system considered the minimum evolution education a citizen should get. Our results reveal that: (i) the curricula include less than half of the learning goals considered important for scientific literacy in evolution; (ii) the most frequent learning goals address basic knowledge of evolution; (iii) learning goals related with the processes that drive evolution are often not included or rarely mentioned; (iv) evolution is most often not linked to its applications in everyday life. These results highlight the need to rethink evolution education across Europe.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Biológiai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
evolúció
oktatás
Megjelenés:
International Journal of Science Education. - 46 : 15 (2024), p. 1623-1649. -
További szerzők:
Realdon, Giulia
Aivelo, Tuomas
Bajrami, Ani
Bakanay, Cicek Dilek
Beniermann, Anna
Blagojevic, Jelena
Butkeviciene, Egle
Cavadas, Bento
Cossu, Constantina
Cvetkovic, Dragana
Drobniak, Szymon M.
Durmus, Zelal Özgür
Dvoráková, Radka Marta
Eens, Marcel
Gazda, Magorzata Anna
Georgiou, Martha
Gostling, Neil J.
Gregorcic, Tanja
Janstová, Vanda
Jenkins, Tania
Kervinen, Anttoni
Korfiatis, Konstantinos
Kuschmierz, Paul
Lendvai Ádám Zoltán (1977-) (biológus)
Lima, Joelyn de
Miri, Fundime
Nogueira, Teresa
Panayides, Andreas
Paolucci, Sylvia
Pessoa, Patrícia
Pinxten, Rianne
Rocha, Joana Rios
Sánchez, Andrea Fernández
Siani, Merav
Sokoli, Elvisa
Sousa, Bruno
Stasinakis, Panagiotis K.
Torkar, Gregor
Valackiene, Asta
Varga Máté
Ben, Lucía Vázquez
Yarden, Anat
Sá-Pinto, Xana
Pályázati támogatás:
K139021
OTKA
Internet cím:
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.