Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM118015
035-os BibID:
(WoS)001143951500001 (Scopus)85182442130
Első szerző:
Münnich Ákos (matematikus)
Cím:
Interview completed: the application of survival analysis to detect factors influencing response rates in online surveys / Ákos Münnich, Mátyás Kocsis, Mark C. Mainwaring, István Fónagy, Jenő Nagy
Dátum:
2024
ISSN:
2050-3318 2050-3326
Megjegyzések:
Marketing interviews are widely used to acquire information on the behaviour, satisfaction, and/or needs of customers. Although online surveys are broadly available, one of the major challenges is to collect high-quality data, which is fundamental for marketing. Since online surveys are mostly unsupervised, the possibility of providing false answers is high, and large numbers of participants do not finish interviews, yet our understanding of the reasons behind this pattern remains unclear. Here, we examined the possible factors influencing response rates and aimed to investigate the impact of technical and demographic information on the probability of interview completion rates of multiple surveys. We applied survival analysis and proportional hazards models to statistically evaluate the associations between the probability of survey completion and the technical and demographic information of the respondents. More complex surveys had lower completion probabilities, although survey completion was increased when respondents used desktop computers and not mobile devices, and when surveys were translated to their native language. Meanwhile, age and gender did not influence completion rates, but the pool of respondents invited to complete the survey did affect completion rates. These findings can be used to improve online surveys to achieve higher completion rates and collect more accurate data.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Közgazdaságtudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Online survey
Completion probability
Response rate
Hazard ratio
Optimisation
Cox's regression
Technical conditions
Time-dependent processes
Megjelenés:
Journal of Marketing Analytics. - [Epub ahead of print] (2024), p. 1-16. -
További szerzők:
Kocsis Mátyás (2001-) (alapokleveles matematikus)
Mainwaring, Mark C.
Fónagy István
Nagy Jenő (1989-) (biológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.