Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM118893
035-os BibID:
(Cikkazonosító)1116 (Scopus)85187411022 (WoS)001182753600001
Első szerző:
Neamah, Husam A. (mérnök)
Cím:
Development of a Volkswagen Jetta MK5 Hybrid Vehicle for Optimized System Efficiency Based on a Genetic Algorithm / Husam A. Neamah, Mohammed Dulaimi, Alaa Silavinia, Aminu Babangida, Péter Tamás Szemes
Dátum:
2024
ISSN:
1996-1073
Megjegyzések:
Hybrid electric vehicles (HEVs) have emerged as a trendy technology for reducing overdependence on fossil fuels and a global concern of gas emissions across transportation networks. This research aims to design the hybridized drivetrain of a Volkswagen (VW) Jetta MK5 vehicle on the basis of its mathematical background description and a computer-aided simulation (MATLAB/Simulink/Simscape, MATLAB R2023b). The conventional car operates through a five-speed manual gearbox, and a 2.0 TDI internal combustion engine (ICE) is first assessed. A comparative study evaluates the optimal fuel economy between the conventional and the hybrid versions based on a proportional-integral-derivative (PID) controller, whose optimal set-point is predicted and computed by a genetic algorithm (GA). For realistic hybridization, this research integrated a Parker electric motor and the diesel engine of a VW Crafter hybrid vehicle from the faculty of engineering to reduce fuel consumption and optimize the system performance of the proposed car. Moreover, a VCDS measurement unit is developed to collect vehicle data based on real-world driving scenarios. The simulation results are compared with experimental data to validate the model`s accuracy. The simulation results prove the effectiveness of the proposed energy management strategy (EMS), with an approximately 89.46% reduction in fuel consumption for the hybrid powertrain compared to the gas-powered traditional vehicle, and 90.05% energy efficiency is achieved.
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Informatikai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
drivetrain
genetic algorithm (GA)
internal combustion engine (ICE)
1.9 TDI PD engine
2.0 TDI CR diesel engine
Megjelenés:
Energies. - 17 : 5 (2024), p. 1-25. -
További szerzők:
Dulaimi, Mohammed
Silavinia, Alaa
Babangida, Aminu (1988-) (Informatics)(mérnök)
Szemes Péter Tamás (1976-) (gépészmérnök, villamosmérnök)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.