Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM119410
035-os BibID:
(WoS)001181287300010 (Scopus)85185283297
Első szerző:
Alqawas, Osamah
Cím:
Experimental and Numerical Study of Soil Strata for Underground Transportation System : A Case Study / Osamah Alqawas, Md. Rehan Sadique, Zaid Mohammad, Sanan Husain Khan
Dátum:
2024
ISSN:
2676-6957 2476-3055
Megjegyzések:
In the current capital of Yemen, Sana'a, a time-efficient and economical transportation system is one of the greatest challenges to overcome the increasing urbanization for many years. Rapid transport systems use tunnel structures to reach the city's most inaccessible areas. Given the Gulf's geopolitical unrest, these structures could also serve as emergency shelters. Consequently, this research conducted an experimental soil exploration investigation in Sana'a, Yemen, to identify potential tunneling sites for the city's rapid transit system. The field exploration, in-situ, and laboratory soil testing at the four locations were performed with the collaboration of the Ministry of Public Works & Highways, Yemen. Further, to calculate the geotechnical parameters for tunnel design, numerical analysis has been carried out using the finite element package ABAQUS, and two-dimensional plane-strain numerical models of underground tunnel structure have been developed to conduct the parametric study in different soil types and boundary conditions under static loading. The material behavior of soil strata has been incorporated into the well-known Mohr-Coulomb constitutive model. The field investigation found that the geotechnical properties of the soil strata in Sana'a have a lot of variation. The numerical study shows that the maximum deformation in the concrete liner of the tunnel was observed at the crown of the tunnel. The ovalling effect in tunnel concrete liner was also seen in all the tunnel models, and the maximum ground settlement at sites 1, 2, 3, and 4 was estimated to be approximately 4, 25, 17, and 11 mm, respectively.
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Közlekedéstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
ABAQUS
Deformation
Tunnel
Field Exploration
Static Loading
Finite Element Model
Megjelenés:
Civil Engineering Journal. - 10 : 1 (2024), p. 41-61. -
További szerzők:
Sadique, Md. Rehan
Mohammad, Zaid
Khan, Sanan Husain
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.