Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM119711
Első szerző:Hegedűs Gabriella (oktatáskutató)
Cím:A formális nyelvoktatás és árnyékoktatás összefüggései egy kvalitatív kutatás tükrében / Hegedűs Gabriella
Dátum:2023
Megjegyzések:A korábbi politikai rendszer 1989-ben történt változása óta az oktatás ugyanúgy zajlik (Einhorn, 2015) a képző intézményekben, amivel párhuzamosan növekvő igény alakult a nem-formális nyelvtanulási környezetre. Utóbbi tanulási formák iskolán kívüliek is lehetnek, s kiegészítve a diákok formális oktatási tanulmányait, hatékonyabbá teszik a nyelvtanulást. Jelen tanulmány az árnyékoktatás Magyarországi jellemzőire, s néhány hiányosságára világít rá (Varga 2015). Kvalitatív vizsgálatunkban a diákok (s családjaik) elvárásait és tapasztalatait elemezzük a magánoktatás során. Az interjúkból származó adatok alapján, a tanulók magánoktatásban való részvételének motivációit és elvárásait, az általuk elért haladást és a jövőjüket érintő terveket vizsgáltuk. A formális nyelvoktatás hatékonyságát növelő néhány aspektust is hangsúlyozunk. A kis mintaméret miatt a vizsgálatnak korlátai vannak, az eredmények az árnyékoktatás olyan aspektusait tárják fel, melyre eddig nem derült fény.
ISBN:978-615-6482-14-3
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
árnyékoktatás
nem formális oktatás,
magánoktatás
differenciálás
Megjelenés:Megküzdés, fejlődés, nevelés: az Iskola a határon III. konferencia előadásaiból / szerk. Podlovics Éva; Erdei Róbert; Kissné Gombos Katalin. - p. 97-108. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1