Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM120595
Első szerző:
Babinszki Emese (pszichológus)
Cím:
Humoros reklámok jellemzőinek fókuszcsoportos vizsgálata / Babinszki Emese, Balázs Katalin
Dátum:
2019
Megjegyzések:
A vizsgálat célja profitorientált, humoros reklámok - befogadói által észlelt - jellemzőinek feltáró vizsgálata fókuszcsoportos módszerrel. Az eredmények kiegészíthetik a humoros reklámok alkategóriáinak és azok jellemzőinek kvantitatív vizsgálatait (pl. Babinszki és Balázs, 2015), új aspektusok feltárását ösztönzi a kvalitatív módszer. A fókuszcsoportos beszélgetések keretében két reklám elemzésére került sor. A reklámok két különböző kulturális közegben váltak népszerűvé: az egyik egy széles körben ismert magyar, a másik egy német reklám. Mindkettő élelmiszer láncot reklámoz, és zenés, táncos elemek jelennek meg bennük, valamint humoros elemekkel is operálnak. Az adatgyűjtésben felnőtt vizsgálati személyek vettek részt, 5 alkalommal 4-12 fő részvételével. A fókuszcsoport fő célja az volt, hogy laikus szemlélőkkel tárjuk fel, mitől humorosak ezek a reklámok, vagy éppen mitől lehetséges, hogy nem érik el ezt a hatást. A fókuszcsoportos beszélgetések során igen vegyes kép rajzolódik ki a két reklám kapcsán. A résztvevők összességében a magyar reklámot kedvelik jobban, ugyanakkor sok ellentétes érzés és vélemény fogalmazódott meg akár egy-egy beszélgetésen, sőt egy-egy személyen belül is. Szembetűnő különbségek rajzolódnak ki a különböző korosztályú részvevők véleményében is. A feltáró vizsgálat során egy új, az eddigi vizsgálatok során nem azonosított humor alkategória is megjelent, melyet a résztvevők vicces szemétként (?trash") definiáltak. Az új kategória további vizsgálata új kérdéseket vet fel, s egyben alátámasztja a kvalitatív vizsgálat létjogosultságát a területen való további vizsgálódás szempontjából.
ISBN:
978-615-80241-8-1
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
reklám
humor
kategóriarendszer
humoros reklám
fókuscsoport
Megjelenés:
Összetart a sokszínűség: A Magyar Pszichológiai Társaság XXVIII. Országos Tudományos Nagygyűlése kivonatkötet / szerk. Lippai Edit. - p. 214. -
További szerzők:
Balázs Katalin (1979-) (pszichológus, pszichológia tanár)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.